PIH partnerem kampanii "Często Dobre Dłużej"

Międzynarodowa kampania "Często Dobre Dłużej" ma edukować konsumnetów nt. dat ważności na produktach. Jej celem jest odczarowanie produktów z krótkimi datami oraz ograniczanie marnowania żywności.

Partnerem akcji została Polska Izba Handlowa. W komunikacji PIH zwraca uwagę, że na opakowaniach produktów spożywczych są dwa typy oznaczeń dot. daty ważności, które niosą ze sobą zupełnie inne informacje.

  • „Najlepiej spożyć przed” jest zobowiązaniem producenta, że produkt nie zmieni swoich właściwości w zakresie smaku, wyglądu, zapachu i konsystencji do określonej daty. Do niej produkt z pewnością będzie smakował najlepiej. Przy prawidłowym przechowywaniu produkt często może być bezpiecznie spożywany po jego upływie.
  • „Należy spożyć do” jest to termin przydatności do spożycia, a jednocześnie środek bezpieczeństwa. Po upływie tej daty żywność nie powinna być spożywana, gdyż może stanowić zagrożenie dla zdrowia.

Polska Izba Handlu zachęca także do sprawdzania jedzenia zanim je wyrzucimy, hasła kampanii to: popatrz, powąchaj, posmakuj. Pozwoli to ocenić, czy może jednak nadaje się ono do zjedzenia.

 

Źródło: PIH