Grow My Store oraz Nawigator Firm Lokalnych to dwa bezpłatne narzędzia, które pozwalają lepiej zrozumieć potrzeby klienta w sieci. Od 13 września 2021 dostępne są dla polskich przedsiębiorców.
Rynek retail zmienił się podczas ostatnich dwóch lat. Wzrosła liczba osób kupujących online, internet stał się dominującym miejscem poszukiwania informacji o produktach, a zakupy częściej finalizowane są na smartfonach.
Grow My Store
To bezpłatne narzędzie od Google, które pomaga sprzedawcom poprawić jakość obsługi klientów online, dzięki dostosowanym raportom i rekomendacjom opartym na analizie obecności w internecie. Narzędzie testuje witryny detaliczne pod kątem 22 wskaźników, pochodzących z kilku badań, które dotyczą najlepszych praktyk w zakresie budowania pozytywnych doświadczeń klientów.
Po wpisaniu adresu URL witryny otrzymujemy raport z oceną strony oraz rekomendacjami. Najnowsza wersja Grow My Store pomaga przedsiębiorcom dowiedzieć się, jak poprawić ich obecność w internecie dzięki bardziej dostosowanym do potrzeb klientów sugestiom, porównuje ich z najlepszymi w swojej klasie sprzedawcami w swojej branży, pomaga zrozumieć, jak zwiększyć ruch na stronie internetowej i dodatkowo udostępnia wybrane artykuły i zasoby dotyczące Covid-19.
Nawigator Wyszukiwań Lokalnych
Narzędzie to dostarcza spersonalizowane wskazówki, które pomogą wyróżnić się firmie w wyszukiwarce i Mapach Google. Nawigator Wyszukiwań Lokalnych dokładnie analizuje Profil Firmy w Google i sugeruje, które zmiany właściciel firmy powinien wprowadzić do swojej wizytówki, aby przedsiębiorstwo prezentowało się bardziej atrakcyjnie dla potencjalnych klientów i by widoczne były wszystkie niezbędne informacje. Narzędzie jest bardzo intuicyjne i łatwe w użyciu - użytkownik musi jedynie wprowadzić nazwę swojej działalności, by po kilku minutach otrzymać wyniki analizy.