Zaledwie kilka miesięcy po sfinalizowaniu przejęcia SPAR Polska, Grupa Kapitałowa Specjał przyspiesza rozwój sieci, otwierając nowe sklepy. W samym sierpniu uruchomiono dwie nowe placówki zlokalizowane we Wrocławiu. Tym samym liczba sklepów własnych działających pod marką SPAR wzrosła do 33. W najbliższych latach Specjał zamierza rozszerzyć sieć franczyzową do 1000 punktów.
Nowy rozdział w historii SPAR
Z końcem stycznia 2025 roku GK Specjał sfinalizowała zakup wszystkich aktywów SPAR Polska, w tym około 190 sklepów w różnych formatach (SPAR Mini, SPAR Express, SPAR, EURO SPAR), 3 centra dystrybucyjne oraz zakład produkcyjny i biurowiec w Poznaniu. Transakcja została poprzedzona miesiącami audytów, analiz oraz oczekiwania na zgodę UOKiK.
Dla Specjału, który zarządza już takimi sieciami jak Nasz Sklep, Livio czy Rabat Detal, przejęcie SPAR-a było kolejnym krokiem w budowie oferty detalicznej. Dzisiaj Grupa liczy około 14 000 punktów sprzedaży, a do końca 2026 roku planuje zwiększyć ich liczbę do 16 400.
Odbudowa pozycji SPAR na rynku odbywa się wielotorowo. Firma rozwija sklepy własne, a także odzyskuje lokalizacje i przywraca w nich standardy sieci SPAR, aby zapewnić spójne doświadczenie zakupowe we wszystkich punktach partnerskich. W sklepach własnych testowana jest także nowa wersja aplikacji mobilnej SPAR.
W samym 2025 roku liczba sklepów w ramach GK Specjał ma wzrosnąć o ponad 1 253 w porównaniu z rokiem poprzednim. W tym czasie prognozowane przychody SPAR Polska mają wynieść 4,575 mld zł – z perspektywą wzrostu do 8 mld zł w ciągu pięciu lat.
foto: mat. prasowe