Kolporter inwestuje w nowe punkty. Od początku roku otwarto 7 saloników

Kolporter inwestuje w nowe punkty. Od początku roku otwarto 7 saloników

Sieć kiosków z prasą Kolporter podsumowuje pierwszą połowę 2025 roku i kreśli plany na kolejne okresy. Podczas sześciu miesięcy firma otworzyła 7 nowych punktów i zmodernizowała 20 już istniejących. Jakie plany na kolejne okresy ma właściciel saloników Kolporter?

Prasa nie składa rękawic. Nowe saloniki Kolporter na mapie Polski

Choć rynek prasy od lat przechodzi cyfrową transformację, sieć saloników Kolporter nie rezygnuje z inwestycji w punkty sprzedaży stacjonarnej. W pierwszym półroczu 2025 spółka uruchomiła 7 nowych saloników i zmodernizowała 20 istniejących lokalizacji. 

Nowe punkty pojawiły się zarówno w dużych miastach – Warszawie, Tarnowie, Gorzowie Wielkopolskim – jak i mniejszych ośrodkach – Koronowie, Nowej Sarzynie, Sztumie czy Wejherowie. Wszystkie zostały zaprojektowane w oparciu o nową koncepcję uwzględniającą większy komfort klienta, czytelne strefy produktowe i nowoczesną aranżację. 

Pracujemy dwutorowo. Z jednej strony tworzymy nowe saloniki, z drugiej modernizujemy już istniejącą sieć. To proces bardzo czasochłonny. Saloniki bardzo się od siebie różnią, nie tylko wielkością sali sprzedażowej, ale także jej układem. Dlatego aranżacja musi być dopasowana indywidualnie do danego punktu, uwzględniając także specyfikę jego lokalizacji.

Małgorzata Czajewicz, menadżer ds. inwestycji w pion saloników prasowych Kolportera

Saloniki prasowe po metamorfozie

Nowy standard saloników Kolportera to – jak informuje firma – odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów. Postawiono w nim na ergonomię, intuicyjną organizację przestrzeni, a także nowoczesne oświetlenie LED i przemyślany układ ekspozytorów.

Kilka lat temu wprowadziliśmy pierwsze strefy produktowe, dzięki którym każdy z artykułów na regale zyskał swoje optymalne miejsce w przestrzeni saloniku. Zmiany zostały bardzo dobrze przyjęte przez naszych klientów, którzy docenili ułatwienie i skrócenie czasu poszukiwań potrzebnego produktu. Obecnie każda ze stref, a mamy ich już dwadzieścia trzy, ma swój dedykowany regał, gablotę lub ekspozytor. 

Alina Cieśla, kierownik zespołu produktów tytoniowych i przemysłowych w pionie handlowym Kolportera

W ofercie Kolportera pojawiają się także nowe kategorie produktowe takie jak breloki, perfumy czy produkty dla zwierząt.

Co dalej? Kolporter ma ambitny plan

Firma zapowiada, że proces modernizacji saloników będzie kontynuowany w drugiej połowie 2025 roku. Spółka planuje zarówno kolejne remonty istniejących punktów, jak i dalsze rozbudowywanie oferty asortymentowej.

Celem jest zapewnienie jednolitego standardu usług we wszystkich lokalizacjach, niezależnie od ich wielkości czy miejsca na mapie kraju.


foto: mat. prasowe

Reklama