Kaufland rozszerza zasięg sklepu online. Debiut w kolejnym europejskim państwie

Kaufland rozszerza zasięg sklepu online. Debiut w kolejnym europejskim państwie

Dokładnie na rok po debiucie w Polsce Kaufland Marketplace pojawił się w kolejnym europejskim kraju. Tym razem ten internetowy sklep stał się dostępny dla klientek i klientów we Francji. Detalista zapowiadał ten krok już kilka miesięcy temu. Na Francji się nie skończy.

Na ten moment Kaufland Marketplace dostępny jest w Polsce, Niemczech, Czechach, na Słowacji oraz w Austrii. Do listy tej dołącza Francja, a już za kilka tygodni – także Włochy, gdzie zaplanowano kolejny debiut platformy.

Kaufland Marketplace we Francji

Obecnie 13 000 sprzedawców w całej Europie prowadzi sprzedaż za pośrednictwem Kaufland Marketplace, a 2800 już dołączyło do platformy Kaufland.fr.

We Francji obserwujemy ogromne zainteresowanie ze strony sprzedawców krajowych i międzynarodowych, którzy chcą oferować swoje produkty na naszym nowym marketplace. Francuscy klienci zyskają dostęp do milionów nowych ofert i kategorii produktów. Naszym celem jest zapewnienie we Francji asortymentu porównywalnego do tego, jaki oferujemy w Niemczech, gdzie dostępnych jest już 45 milionów artykułów. Chcemy także stać się wiodącą europejską platformą dla sprzedawców w tym kraju, umożliwiając im łatwą, wygodną i skuteczną sprzedaż zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym.

Gerald Schönbucher, dyrektor generalny Kaufland e-commerce

Jak działa marketplace Kaufland?

Internetowa platforma Kaufland Marketplace nie działa w sposób, który mógłby kojarzyć nam się na pierwszy rzut oka ze sklepem online. Jak informuje detalista, jest to bowiem europejska alternatywa dla globalnych gigantów e-commerce. Jej mechanizm działania funkcjonuje w sposób podobny do innych platform zakupowych takich jak Allegro czy chińskie alternatywy jak Aliexpress.

Jako część Grupy Schwarz – do której należą sieci Kaufland i Lidl – platforma przestrzega europejskich przepisów i zasad ochrony danych. Marketplace stawia na konkurencyjność cenową i uczciwe warunki.

Francja jest szóstym krajem, w którym sprzedawcy mogą prowadzić sprzedaż poprzez Kaufland Marketplace, rejestrując się tylko raz w ramach rozwiązania "all-in-one". Pod koniec tego lata platforma zostanie uruchomiona także we Włoszech.

Kaufland Marketplace na sześciu rynkach

Jak informuje detalista, obecnie Kaufland Marketplace jest jednym z największych marketplace’ów w Niemczech, Czechach i na Słowacji. "Po udanym starcie w Austrii i Polsce w ubiegłym roku, platforma jest jedną z najszybciej rozwijających się na tych krajach" – czytamy w komunikacie.

Celem jest maksymalne uproszczenie procesu sprzedaży międzynarodowej w ramach Kaufland Global Marketplace. Sprzedawcy mają m.in. dostęp do dodatkowych, bezpłatnych usług, takich jak tłumaczenie opisów produktów i tekstów prawnych czy indywidualne wsparcie opiekuna handlowego.

Wszyscy, którzy prowadzą sprzedaż na platformach Kaufland Marketplace, mogą dotrzeć łącznie do 81 milionów klientów online w krajach, w których działa marketplace. Dodanie 37 milionów konsumentów z Francji oraz 22 milionów z Włoch zwiększy tę liczbę do niemal 140 milionów kupujących.


foto: mat. redakcji

Reklama