Żabka notuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży dań gotowych

Żabka notuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży dań gotowych

W czerwcu 2025 roku Grupa Żabka zakończyła strategiczny projekt montażu pieców gastronomicznych we wszystkich sklepach. W ramach tych działań detalista nie tylko rozbudował ofertę gastronomiczną, ale także zmienił kurs rozwoju całej sieci w kierunku punktów street food. Efektami tych działań Grupa podzieliła się przy okazji prezentacji wyników finansowych za pierwsze półrocze 2025. 

Sklepy Żabka z ofertą gastro. Takie są efekty

Projekt montażu pieców gastronomicznych objął wszystkie placówki sieci – a tych na koniec czerwca było już 11 793. "W czerwcu 2025 r. zakończyliśmy strategiczny projekt montażu pieców gastronomicznych we wszystkich sklepach, dzięki czemu możemy rozwijać menu posiłków na ciepło >Prosto z pieca< w skali całej Polski" – informuje Tomasz Blicharski, Group Chief Strategy & Development Officer.

Działanie to przyczyniło się do dwucyfrowego wzrostu sprzedaży dań gotowych (QMS), co – zgodnie ze słowami Tomasza Blicharskiego – "znacząco wsparło wzrost sprzedaży LfL w pierwszym półroczu o 6,1%". Jako przykład przedstawiciel Grupy podaje segment śniadaniowy – po rozszerzeniu oferty o posiłki na ciepło, np. tosty z szynką czy panini z jajecznicą, tylko w pierwszym miesiącu sprzedano milion produktów z tej kategorii. 

Inwestycje w piekarnie i street food

Oferta gastronomiczna w Żabkach przeszła na przestrzeni ostatnich lat niemałą rewolucję. Po latach rozwoju segmentu przekąsek typu hot-dog czy kawa z automatu, sieć postawiła na pełnowartościowe gotowe posiłki. W ten sposób klienci sklepów Żabka zyskali możliwość zakupu takich dań jak pizza z pieca, stripsy, burgery czy nawet.. kebaby. Montaż pieców w sklepach umożliwia szybkie przygotowanie szerokiego wachlarza produktów typu street food. 

Nakłady inwestycje Grupy w pierwszym półroczu 2025 wyniosły 740 mln zł, co jest wartością wyższą o 14,7% względem analogicznego okresu poprzedniego roku. "Inwestycje objęły rozbudowę sieci oraz modernizację placówek, w tym montaż pieców gastronomicznych, umożliwiających wprowadzenie nowej oferty dań typu street food" – czytamy w oficjalnym komunikacie Grupy.


foto: mat. prasowe

Reklama