Danone zanotował 4,2% wzrost sprzedaży porównywalnej przy 1,7% wzroście cen w pierwszej połowie 2025 roku. Pozytywną zmianę wykazał w tym czasie również wolumen, który wzrósł o 2,6% rok do roku. Podczas pierwszych sześciu miesięcy roku spożywczy gigant wygenerował 13,7 mld euro przychodów. W ujęciu raportowanym sprzedaż spadła o 0,1%.
Jaką sprzedaż wygenerował Danone?
W pierwszej połowie 2025 roku sprzedaż Danone wyniosła 13,7 mld euro, co oznacza wzrost o 4,2% w ujęciu like-for-like (sprzedaż porównywalna). Jak wyjaśnia producent, wynik osiągnięto głównie dzięki wzrostowi wolumenu o 2,6% oraz 1,7% wzrostowi cen. W ujęciu raportowanym sprzedaż spadła o -0,1%, głównie z powodu negatywnego wpływu kursów walut (-2,9%).
W samym drugim kwartale 2025 roku Danone wygenerował sprzedaż na poziomie 6,9 mld euro, co było wynikiem wyższym o 4,1% w ujęciu porównywalnym like-for-like. Wolumen zanotował w tym czasie wzrost na poziomie 3,2%, a cena – 1,0%.
Na koniec 2025 roku Danone spodziewa się wzrostu sprzedaży porównywalnej na poziomie od 3 do 5%.
Produkty wysokobiałkowe napędzają wolumen Danone
Od kwietnia do czerwca 2025 roku sprzedaż Danone w Europie wzrosła o 2,2% w ujęciu porównywalnym (like-for-like), przy wzroście wolumenu na poziomie 2,4% i spadku ceny o 0,2%. Jak informuje producent, w tym regionie sprzedaż ilościowa napędzana jest przez segment nabiałowy, który rośnie za sprawą produktów wysokobiałkowych. Jednocześnie w segmencie produktów roślinnych pozycję umacnia marka Alpro.
W Ameryce Północnej sprzedaż wzrosła o 2,3% w ujęciu porównywalnym, głównie dzięki wolumenowi wyższemu o 1,8% i wzrostowi cen na poziomie 0,5%. Także w przypadku tego regionu spożywczy gigant notuje wzrost sprzedaży w segmencie produktów o wysokiej zawartości białka, który w drugim kwartale był dwucyfrowy.
W drugim kwartale region Chin, Azji Północnej i Oceanii zanotował 12,4% wzrost sprzedaży like-for-like oraz 13,2% wzrost wolumenu przy spadku ceny na poziomie 0,8%. Ameryka Łacińska wzrosła o 2,9% wartościowo (like-for-like) przy jednoczesnym spadku wolumenu o 3,1% i wzroście cen o 5,9%.
Z kolei sprzedaż w regionie Azji, Bliskiego Wschodu i Afryki wzrosła wartościowo o 4,1% like-for-like przy wzroście wolumenu o 1,4% i wzroście cen na poziomie 2,7%.
foto: stockadobe(HJBC)