Właściciel marek 7Days, Milka i Oreo opublikował wyniki finansowe za drugi kwartał 2025 roku. W tym czasie międzynarodowy gigant spożywczy przy wzroście wartości sprzedaży zanotował spadek wolumenu. Jak zakłada Mondelez International, dalsza część roku ma przynieść stabilny wzrost przychodów netto.
Mondelez zwiększa sprzedaż w kilku regionach
Mondelez International zanotował 7,7% wzrost przychodów netto, który na poziomie całej grupy wyniósł 8,98 mld dolarów. Azja, Bliski Wschód, Afryka oraz Europa rosły w tym czasie w dwucyfrowym tempie – kolejno o 14,7 i 18,7% rok do roku. Od kwietnia do czerwca tego roku sam tylko europejski rynek przyniósł Mondelezowi 3,4 mld dolarów przychodów. W tym czasie Ameryka Północna i Ameryka Łacińska odnotowały spadek przychodów netto – kolejno o 3,5 i 3,1%.
Jak informuje firma, osiągnięty na poziomie grupy wzrost możliwy był dzięki wzrostowi organicznych przychodów netto o 5,6%, dodatkowym przychodom netto z przejęcia Evirth oraz korzystnym wydatkom walutowym. "Wzrost organicznych przychodów netto był napędzany wyższymi cenami netto, częściowo skompensowanymi przez niekorzystny wolumen" – czytamy dalej. Sprzedaż wolumenowa w drugim kwartale 2025 roku odnotowała 1,5% spadek rok do roku.
W drugiej połowie roku Mondelez spodziewa się stabilnego wzrostu przychodów netto. Ten ma wynieść około 5%.
Ile zarobił Mondelez w drugim kwartale 2025 roku?
Zysk brutto Mondelez International w drugim kwartale 2025 wzrósł o 140 mln USD, podczas gdy marża zysku brutto spadła o 80 punktów bazowych do 32,7%, głównie ze względu na spadek skorygowanej marży zysku brutto, częściowo skompensowany niekorzystnym wpływem rok do roku na wycenę rynkową instrumentów pochodnych na towary i waluty – wyjaśnia producent.
Skorygowany zysk brutto spadł o 381 mln USD w stałej walucie, a skorygowana marża zysku brutto spadła o 680 punktów bazowych do 33,7%. Wpłynęły na to – jak informuje Mondelez International – głównie wyższe koszty surowców i transportu oraz niekorzystna struktura produktów, częściowo skompensowana wyższymi cenami i niższymi kosztami produkcji wynikającymi z wydajności.
Dochód operacyjny wzrósł o 318 mln USD, a marża zysku operacyjnego wyniosła 13,0%, co stanowi wzrost o 280 punktów bazowych.
Źródło danych: Mondelez International, Wyniki za II kwartał 2025 r., lipiec 2025 r.
foto: stockadobe(jetcityimage)