Fanex – polski producent sosów i dodatków gastronomicznych – wzmacnia swoją logistykę poprzez rozbudowę przestrzeni magazynowej. Działania te są odpowiedzią na dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa i rosnące potrzeby rynku. 17 lipca tego roku w Warszawie została uruchomiona kolejna część centrum dystrybucyjnego, która ma zapewnić firmie większą elastyczność operacyjną oraz zwiększyć bezpieczeństwo stanów magazynowych – zarówno surowców, jak i gotowych produktów.
Nowe centrum dystrybucyjne o powierzchni 5800 metrów kwadratowych
Nowa część centrum dystrybucyjnego zlokalizowana jest w Radonicach i obejmuje 5800 metrów kwadratowych dodatkowej powierzchni magazynowej. Obiekt został zaregałowany w 70%, co przełożyło się na wzrost pojemności o 5300 miejsc paletowych. Łącznie Fanex dysponuje obecnie 11 500 miejscami z możliwością dalszej rozbudowy o około 3000. W ramach inwestycji wdrożono również nową infrastrukturę techniczną i systemy zarządzania magazynem.
Rozbudowa centrum dystrybucyjnego to bezpośrednia odpowiedź na dynamiczny rozwój Fanex oraz rosnące oczekiwania naszych klientów. Już pierwsze tygodnie po finalizacji inwestycji pokazały, że było to potrzebne i trafne działanie. Jesteśmy w stanie działać jeszcze sprawniej i skuteczniej zabezpieczać zapasy. W dłuższej perspektywie przełoży się to na dalszy rozwój firmy, a co za tym idzie, także naszych partnerów biznesowych.
Komplementarny system dystrybucji
Nowy magazyn uzupełnia uruchomione wcześniej Centrum Dystrybucji Fanex w EQT Grodzisk Radonice, gdzie firma zajmowała dotychczas 5,5 tys. metrów kwadratowych – w tym 600 metrów kwadratowych powierzchni biurowej oraz magazyn o pojemności 6300 miejsc paletowych. Obie przestrzenie tworzą dziś zintegrowany wewnętrzny system logistyki, co pozwala efektywnie kontrolować cały łańcuch dostaw.
Produkty, które trafiają na stoły w całej Europie
Produkty Fanex trafiają do sieci gastronomicznych, dystrybutorów HoReCa, hoteli, barów, stacji paliw czy food trucków w Polsce, a także na rynkach zagranicznych – m.in. do Niemiec, Danii, Wielkiej Brytanii, Skandynawii, USA, Czech czy Rumunii. Inwestycje w logistykę pozwalają firmie utrzymać najwyższy poziom obsługi niezależnie od skali działalności. Portfolio Fanex to kilkaset artykułów spożywczych – od klasycznych propozycji, takich jak Ketchup nr 7, Musztarda Słoneczna nr 32 czy Sos Czosnkowy nr 3, po nowoczesne kompozycje smakowe, np. Mango Jalapeño nr 77 czy Carolina Reaper nr 66. Firma rozwija także markę Tres Amigos oraz dystrybuuje w Polsce ofertę włoskiej marki Greci. Uzupełnieniem są japońskie sosy Yamasa – produkowane w Radonicach i dystrybuowane przez Fanex na rynku polskim i europejskim.
źródło: mat. prasowe