Tchibo rozwija partnerstwo z Bankami Żywności

Tchibo, we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności, od końca 2024 roku wspiera osoby w kryzysie, przekazując im pełnowartościowy produkt, zapobiegając w ten sposób także jego utylizacji. Do tej pory przekazano już blisko 40 ton kawy, a kolejne 8,5 tony jest już przygotowane do transportu.

Kooperacja Tchibo z Federacją Polskich Banków Żywności to odpowiedź na dwa istotne wyzwania: rosnącą skalę ubóstwa w kraju oraz konieczność przeciwdziałania marnowaniu wyprodukowanych już zasobów spożywczych.

W wielu kręgach, także w Polsce, kawa ma ogromne, wręcz symboliczne znaczenie. To codzienny rytuał, namiastka normalności, chwila oddechu. Jednocześnie dla osób walczących o zaspokojenie podstawowych potrzeb czy mierzących się kryzysem, to często coś, z czego są zmuszeni zrezygnować. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z Federacją Polskich Banków Żywności. Naszym celem jest jak najlepsze wykorzystanie wciąż pełnowartościowego produktu. W ten sposób łączymy konieczne, czyli walkę z marnowaniem, z pożytecznym.

Paulina Iwaszko,  PR, CSR and Corporate Communication Manager w Tchibo Warszawa

Współpraca Tchibo z Federacją Polskich Banków Żywności rozpoczęła się pod koniec 2024 roku i ma charakter bezterminowy.

Na rzecz potrzebujących przekazywane są różne formy kawy: mielona, ziarnista, rozpuszczalna oraz kapsułki – każdorazowo zgodnie z aktualnym stanem magazynowym i możliwościami redystrybucji. Cały proces odbywa się z zachowaniem rygorystycznych standardów bezpieczeństwa żywności.


foto: stockadobe(Iurii Gagarin)

Reklama