"Tworząc markę Energy Blast od początku wiedzieliśmy, że musimy postawić na niestandardowe działania marketingowe" – mówi Grzegorz Fijał, Senior Brand Manager w XL Energy Marketing. Marka zdecydowała się na komunikację, która ma wyróżnić się w kategorii odpowiadając przy tym na rosnące zmęczenie młodych konsumentów standardowym marketingiem.
Energy Blast stawia na autentyczność
Energy Blast ma odpowiadać na oczekiwania konsumenta, który coraz częściej oczekuje nie tylko produktu, ale także autentycznej komunikacji i rozpoznawalnych wartości. Jak przyznaje Grzegorz Fijał, od samego początku założeniem było wyróżnienie się w mocno konkurencyjnej kategorii napojów energetycznych. Kluczowe stało się znalezienie takiej formy komunikacji, która zbliży markę do odbiorców i pozwoli budować autentyczną relację.
Mając świadomość, że młodzi konsumenci są zmęczeni standardowym marketingiem, zdecydowaliśmy się na styl komunikacji, który jest nieco cringe’owy, autoironiczny, a przy tym pokazuje, że mamy do siebie dystans.
Podstawowym kanałem dotarcia stał się TikTok – platforma naturalna dla młodszych pokoleń, która w opinii marki jest wciąż niewystarczająco wykorzystana przez konkurencję.
TikTok jest bliski temu, jacy jesteśmy jako marka oraz jak chcemy się komunikować. Daje nam możliwość skrócenia dystansu i zaangażowania odbiorców w to, co robimy.
Kampania Real Blast Challenge
Flagowym przykładem podejścia Energy Blast do komunikacji z odbiorcami jest kampania Real Blast Challenge. Jej głównym założeniem jest zaangażowanie młodych konsumentów w działania marki poprzez aktywne tworzenie treści w kontrze do wyidealizowanego obrazu social mediów.
Poruszamy w tej kampanii bardzo istotny temat. Widzimy, jak negatywnie na młodych ludzi wpływa dziś fałsz w internecie – często budują oni swoją samoocenę w oparciu o to, jak postrzegają świat online. A ten nie odzwierciedla rzeczywistości. Chcemy o tym rozmawiać.
Real Blast Challenge to akcja skierowana do generacji Z i millenialsów, realizowana w dwóch etapach. Uczestnicy publikują na TikToku treści zgodne z ideą kampanii – spośród zgłoszeń wyłaniana jest czwórka finalistów, którzy wezmą udział w produkcji materiałów wideo i powalczą o główną nagrodę – 50 tys. zł i dołączenie do Blasted Team, grupy influencerów współpracujących z marką.
Napoje energetyczne Energy Blast na sklepowej półce
Ważnym elementem całościowej komunikacji marki jest również design opakowań. Energy Blast postawił na krótkie, zrozumiałe komunikaty, minimalizm i prostą kolorystykę co ma pomóc wyróżnić się na półce i w przestrzeni cyfrowej.
My, marketingowcy, znamy zjawisko ślepoty banerowej – nawet jeśli konsumenci widzą naszą reklamę, często już po krótkiej chwili nie pamiętają jej treści czy nazwy produktu. Dlatego kluczowe jest budowanie rozpoznawalności opartej na prostych, zapadających w pamięć elementach
Marka Energy Blast pokazuje, jak w praktyce realizować podejście, w którym produkt i forma komunikacji są spójne z wartościami grupy docelowej. Konsekwentne budowanie zaangażowania poprzez platformy społecznościowe ma wzmocnić pozycję marki w kategorii, którą cechuje duża konkurencyjność.
foto: Grzegorz Fijał, Senior Brand Manager w XL Energy Marketing (mat. redakcji)