Linia Groove Mocktails powstała – jak to często bywa w naszej branży – z obserwacji zmieniających się trendów i potrzeb rynku – mówi Waldemar Zieliński, dyrektor sprzedaży w XL Energy Marketing. Marka, odpowiadając na rosnące zainteresowanie bezalkoholowymi alternatywami, przygotowała propozycje, które nie ustępują smakiem klasycznym koktajlom.
Groove Mocktails
Marka Groove Mocktails, pod którą na rynku pojawiły się bezalkoholowe wersje popularnych koktajli, opiera się na jednym głównym założeniu, jakim jest autentyczne odwzorowanie smaku.
Setki prób i testów w laboratorium oraz we współpracy z dostawcami kompozycji smakowych pozwoliły osiągnąć efekt, z którego możemy być dumni. Po rozmowach z kontrahentami i barmanami wybraliśmy zestaw, który najlepiej oddaje klimat klasycznych koktajli. W rezultacie wprowadziliśmy pięć smaków. Każdy z nich to bezalkoholowa wersja znanego drinka.
Wśród propozycji od Groove Mocktails znalazł się Orange Spritz, który – jak opisuje dyrektor sprzedaży – jest podróżą do słonecznej Italii. Koktajl ma wiernie odzwierciedlać charakterystyczną lekką goryczkę pomarańczy znaną z wersji alkoholowej. Portfolio marki obejmuje także smaki Cosmopolitan i Strawberry Daiquiri – propozycje o bardziej owocowym profilu, chętnie wybierane przez kobiety.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo:
"Z kolei Cuba Libre, łączący nuty rumu i coli, to smak, który przenosi nas w świat klubów Havany. Znajduje uznanie zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn. Dla tych drugich przygotowano także wariant inspirowany whisky z colą" – dodaje Waldemar Zieliński.
O marce będzie głośno w internecie i na eventach
Strategia sprzedaży Groove Mocktails opiera się na mocnej obecności w kanałach digital.
Skupiamy się na mediach społecznościowych, bo to przestrzeń, w której możemy bezpośrednio dotrzeć do konsumenta, także dzięki współpracy z influencerami, którzy dzielą się opiniami o produktach.
Marka chce, by Groove Mocktails funkcjonował jako produkt lifestyle’owy, a nie tylko napój na półce. "Chcemy być obecni na wydarzeniach, w kinach, podczas eventów, pokazywać produkt w różnych kontekstach" – mówi Waldemar Zieliński.
Jak podkreśla dyrektor, już teraz z rynku docierają sygnały potwierdzające słuszność obranego kierunku. "Przykładem może być sytuacja podczas negocjacji z jedną z sieci – kupiec po degustacji poprosił, aby podziękować działowi rozwoju za tak kompletne odwzorowanie smaków. Takie informacje zwrotne są dla nas najważniejsze" – mówi.
Groove Mocktails planuje rozwijać ofertę, odpowiadając na zmieniające się trendy. "Mamy kilkanaście wariantów smakowych gotowych do wdrożenia, część z nich może trafić na rynek w ramach współpracy wyłącznościowej z wybranymi klientami" – zapowiada Waldemar Zieliński.
foto: Waldemar Zieliński, dyrektor sprzedaży w XL Energy Marketing (mat. redakcji)