Historia Pyszne.pl rozpoczęła się od dwóch lokalnych pizzerii. Obecnie firma współpracuje z 17 tys. partnerów obsługując 3,6 mln użytkowników. Przy okazji 15-lecia na rynku, Pyszne.pl przygląda się rynkowi gastronomicznemu w Polsce, a także ambicje dotyczące swojej działalności w kraju.
Historia Pyszne.pl. Kto jest założycielem firmy?
Historia Pyszne.pl zaczęła się od dwóch studentów z Wrocławia, Arkadiusza oraz Marcina Krupicza i Piotr Czajkowski, którzy podczas praktyk w Niemczech zauważyli, że tamtejsze pizzerie oferują możliwość zamówienia przez internet – rozwiązanie, które w Polsce było wówczas praktycznie nieznane. Ich wizja szybko zaczęła przeradzać się w biznes.
W 2010 roku branża gastronomiczna podchodziła do zamawiania jedzenia online z dużą rezerwą. Również klienci potrzebowali czasu, by przekonać się do zalet takiego rozwiązania – wygody, oszczędności czasu, dostępu do szerokiej oferty. Na naszą korzyść zadziałała zmiana stylu życia. Polacy coraz bardziej cenią swój czas i chcą go poświęcać na to, co dla nich ważne – dla rodziny, na rozwój czy pasje. Polubiliśmy też nowoczesne technologie i sposób, w jaki ułatwiają nam codzienne funkcjonowanie.
Kto jest właścicielem Pyszne.pl?
Pyszne.pl zaczęło szybko powiększać bazę użytkowników – w 2013 roku ich liczba była już 3 razy wyższa niż rok wcześniej. Potencjał polskiego rynku szybko dostrzegli zagraniczni inwestorzy. W 2014 roku Pyszne.pl dołączyło do holenderskiej grupy Takeaway.com. Do dnia dzisiejszego to właśnie ta grupa jest właścicielem Pyszne.pl. W 2017 roku platforma mogła pochwalić się już milionem użytkowników i współpracą z 5000 restauracji. W ciągu kolejnych 8 lat liczby te wzrosły ponad trzykrotnie.
Dziś to 3,6 miliona aktywnych użytkowników, z których blisko co czwarty jest związany z platformą od pierwszego roku funkcjonowania. To także ponad 2200 miejscowości objętych usługą, 57 miast z własną logistyką, ponad 4200 kurierów. A przede wszystkim współpraca z 17 000 partnerów w całej Polsce.
Przyszłość w pomarańczowych barwach
Po 15 latach od debiutu Pyszne.pl odważnie patrzy w przyszłość, korzystając z innowacji i poszukując nowych form dotarcia do klienta. Jako pierwsza platforma w Polsce Pyszne.pl rozpoczęło testy autonomicznych dostaw, wykorzystując zarówno drony latające, jak i „psoboty” – specjalne roboty kroczące.
Pyszne.pl wyraźnie zaznacza swoją obecność także w obszarze e-grocery. Dziś już ponad 1000 partnerów marki to partnerzy pozarestauracyjni, jak choćby Carrefour, sieć Cukiernii Sowa, czy kwiaciarni e-Kwiaty. Dążąc do maksymalizacji wygody użytkowników, Pyszne.pl wdrożyło nową wersję swojej aplikacji, wyposażonej m.in. w inteligentnego asystenta zakupowego opartego o technologię AI.
Chcemy, by nasi kurierzy dostarczali wszystko, co zmieści się do plecaka, od jedzenia, przez produkty FMCG, po drobną elektronikę, czy leki. Chcemy być tam, gdzie rodzi się potrzeba dostarczenia czegoś w możliwie najkrótszym czasie pod drzwi konsumenta. I to niekoniecznie realizującego zamówienie za pośrednictwem naszej platformy, ale i platform partnerów, z którymi prowadzimy rozmowy. Naszym celem jest wyniesienie wygody zamawiającego na niespotykany dotąd poziom.
foto: mat. prasowe