Mutti otwiera siedzibę główną w Warszawie. Stąd poprowadzi ekspansję na Europę Wschodnią

Mutti otwiera siedzibę główną w Warszawie. Stąd poprowadzi ekspansję na Europę Wschodnią

Produkująca przetwory pomidorowy włoska firma Mutti otworzyła właśnie swoją polską spółkę zależną, wybierając Warszawę na siedzibę dla regionu Europy Wschodniej. W ciągu najbliższych dwóch lat warszawski zespół ma się powiększyć do siedmiu osób. Z tego miejsca firma będzie zarządzała działaniami na takich rynkach jak Litwa, Łotwa, Estonia, Węgry, Czechy, Słowacja, Ukraina, Rumunia, Bułgaria i Mołdawia.

Mutti w Polsce

Otwarcie biura w Warszawie to naturalny krok w rozwoju po sukcesie marki w Polsce – informuje firma powołując się na dane rynkowe. Zgodnie z nimi udział marki na krajowym rynku na przestrzeni trzech lat (2021-2024) miał wzrosnąć z 2,8% do 10,9%. 

Ten krok to nie tylko ekspansja geograficzna – to wyraz naszej wizji budowania długofalowych relacji z lokalnymi konsumentami, partnerami i sieciami handlowymi. Nasza strategia zawsze zakłada model trójstronnych korzyści – dla naszych rolników, partnerów i końcowych konsumentów. Postrzegamy Polskę i Europę Wschodnią jako idealne środowisko do rozwoju takiego podejścia.

Francesco Mutti, prezes Mutti

Mutti Polska to już siódma spółka handlowa Grupy, odpowiedzialna za nadzór i rozwój rynków Europy Wschodniej, co dodatkowo wzmacnia obecność firmy na kontynencie.

Kto stanie na czele warszawskiej siedziby Mutti?

Biurem w Warszawie kieruje Juan Pablo Carnevale, który został mianowany dyrektorem zarządzającym Mutti Polska. Carnevale związany jest z firmą od 2011 roku i dotąd pełnił różne międzynarodowe funkcje w strukturach organizacji.

Nasza obecność w Polsce przez ostatnie siedem lat stworzyła solidne podstawy do tego kroku. Polska przyjęła naszą jakość i wartości szybciej niż jakikolwiek inny rynek, na który weszliśmy. Mieliśmy poczucie, że polski konsument jest gotowy na produkt pomidorowy premium, który podnosi codzienne gotowanie na wyższy poziom. Dziś nie tylko umacniamy naszą pozycję w Polsce, ale także przygotowujemy się do odegrania wiodącej roli w rozwoju regionu Europy Wschodniej.

Juan Pablo Carnevale, dyrektor zarządzający Mutti Polska

Na tym skupi się Mutti w Polsce

Strategiczne priorytety Mutti w Polsce obejmują zwiększenie obecności w najważniejszych kanałach sprzedaży detalicznej – supermarketach, hipermarketach, sklepach convenience – oraz rozwój segmentu gotowych sosów do makaronów. Firma współpracuje już z największymi sieciami handlowymi we wszystkich kanałach, konsekwentnie inwestując w widoczność w sklepach, promocje konsumenckie oraz zintegrowane kampanie marketingowe.

 Wszystkie pomidory Mutti są zbierane mechanicznie we Włoszech, co wpływa na zachowanie walorów produktu i eliminuje ryzyko wykorzystywania pracy ludzkiej.

Aby zapewnić wysoką jakość uprawianych pomidorów, Mutti wdrożyło politykę zakupu surowców, która przewiduje wyższą cenę dla dostawców produkujących najlepsze pomidory. Tylko w 2024 roku średnia premia wypłacona przez Mutti wszystkim dostawcom wyniosła około 12,6%, co przełożyło się na około 7 milionów euro bonusów wypłaconych w całym łańcuchu dostaw. To najwyższa kwota w historii firmy, będąca wyrazem silnego zaangażowania Mutti w nagradzanie jakości surowców i pracy rolników.


foto: mat. prasowe

Reklama