TikTok wdraża kolejne narzędzia oparte na sztucznej inteligencji. Jedno z nich umożliwi wykorzystywanie cyfrowych awatarów do prezentowania produktów. Użytkownik będzie musiał tylko wgrać zdjęcie i wybrać jedną spośród tiktokowych "person".
Cyfrowe awatary na TikToku
TikTok to platforma, która bazuje na materiałach wideo. Nic więc dziwnego, że w ramach swoich aktualizacji firma wdraża funkcje, które mają ułatwiać generowanie tego typu treści. W trakcie tegorocznego Cannes Lions International Festival of Creativity, TikTok zaprezentował narzędzia, które już wkrótce będą dostępne dla użytkowników tej aplikacji globalnie. Jedno z nich wydaje się szczególnie interesujące.
Funkcja Showcase Products wykorzystująca cyfrowe awatary TikToka umożliwi użytkownikom prezentację produktów, ubrań czy aplikacji bez konieczności angażowania prawdziwego człowieka. Jak informuje firma, użytkownik musi jedynie wgrać zdjęcie produktu, wybrać awatara i określić kontekst prezentacji.
Czy to oznacza, że platformę wkrótce zaleją cyfrowe awatary? Ciężko na tym etapie kształtować jakiekolwiek opinie. Z pewnością generowanie gotowych treści reklamowych będzie funkcją kuszącą dla marketerów. Z drugiej jednak strony – tworzenie cyfrowego awatara jest możliwe na TikToku już od ponad roku. Platforma wprowadziła tę funkcję w 2024 roku pod nazwą Symphony Digital Avatars. Do tej pory nie istniało jednak dedykowane narzędzie służące do prezentacji produktów.
"Wsparcie dla wyobraźni"
Andy Yang, Global Head of Creative and Brand Products w TikToku, przyznał, że "AI nie zastępuje wyobraźni tylko ją wspiera", a nowe narzędzia wdrażane w ramach TikTok Symphony mają dać twórcom i marketerom "narzędzia do tworzenia treści, które inspirują i przynoszą realne efekty".
W ramach funkcji wykorzystującej cyfrowe awatary TikToka dostępne będą trzy tryby: awatar trzymający produkt, przymierzający element garderoby lub pokazujący aplikację mobilną na ekranie telefonu.
Poza funkcją Showcase Products, w ramach aktualizacji TikTok wdraża jeszcze dwa narzędzia. Image to Video pozwoli zamieniać statyczne obrazy, takie jak zdjęcia produktów w krótkie, pięciosekundowe filmy wideo dostosowane pod format TikToka. Z kolei nowa funkcja Text to Video umożliwi generowanie materiałów wideo wyłącznie na podstawie tekstowego opisu.
Funkcje Image to Video, Text to Video oraz Showcase Products pojawią się globalnie w TikTok Symphony Creative Studio w nadchodzących tygodniach.
foto: stockadobe(mclittlestock), mat. prasowe(TikTok)