Sieć restauracji Sphinx wystawiona na sprzedaż. Właściciel ma plan

Sieć restauracji Sphinx wystawiona na sprzedaż. Właściciel ma plan

Zarząd spółki liczy na pozyskanie przynajmniej 75 mln zł z transakcji sprzedaży sieci restauracji Sphinx. Poza tym szyldem firma zarządza także takimi markami jak Chłopskie Jadło, Piwiarnia czy The Burgers by Sphinx.

Co dalej z restauracjami Sphinx?

Informację o zamiarze sprzedaży sieci restauracji Sphinx, spółka Sfinks będąca jej właścicielem, podała na początku czerwca 2025 roku. Jak wynika z oficjalnego komunikatu, w planach znajduje się wyodrębnienie zorganizowanej części przedsiębiorstwa obejmującej m.in. znaki towarowe Sphinx, restauracje własne pod tą marką, umowy franczyzy czy najmu, a następnie – jej sprzedaż. 

Sprzedaż części przedsiębiorstwa odpowiadającej za szyld Sphinx ma pomóc firmie w rozwoju pozostałych obszarów działalności. Jak przekazano, zarząd nie wyklucza przy tym sprzedaży do spółki zależnej, która pozyskałaby inwestora do tego projektu. 

W 2024 roku restauracje należące do Sfinks Polska wypracowały 206,83 mln zł sprzedaży, czyli o 8,8% więcej niż rok wcześniej. Rok 2025 firma zaczęła 6% wzrostem sprzedaży rok do roku – ta od stycznia do marca wyniosła 50,31 mln zł. Zysk brutto osiągnął w tym czasie 6 mln zł. 


foto: mat. prasowe

Reklama