Rewolucja w sklepach Carrefour w Polsce. Tak wyglądają pierwsze "kompaktowe" placówki

Rewolucja w sklepach Carrefour w Polsce. Tak wyglądają pierwsze "kompaktowe" placówki

Carrefour rezygnuje z części powierzchni sklepów zmniejszając je nawet o 1/3 przy zachowaniu szerokiej oferty produktowej – konkurencyjnej względem dyskontów. W ramach nowej strategii detalista wdraża zupełnie nowy koncept. Za jego rozwój odpowiada nowy dyrektor operacyjny Tomasz Mikołajec. Na ten moment w Polsce działają trzy sklepy Carrefour w wersji 2.0.

Carrefour po raz pierwszy zaprezentował nową wizję sklepu w marcu 2025 roku. Po trzech miesiącach, w czerwcu br., w Polsce działają już trzy takie placówki. Czym różnią się od znanych nam do tej pory hipermarketów i supermarketów?

Nowe sklepy Carrefour. Tak wyglądają

W pierwszym tygodniu czerwca 2025 roku Carrefour poinformował o zakończeniu modernizacji trzech sklepów. Placówki te zostały dostosowane do nowej wizji detalisty, która zakłada znaczną kompaktyzację placówek. Sklepy, a dokładniej sala ich sprzedaży, zostały zmniejszone o około 33%. Uwolniona w ten sposób powierzchnia została wynajęta takim markom jak Rossmann, Sinsay czy Half Price.

Carrefour zdecydował przy tym o zostawieniu kilku – charakterystycznych dla hipermarketów – elementów. Pomimo zmniejszenia powierzchni sprzedaży, w nowych sklepach pozostawiono szerokie alejki zakupowe w tradycyjnym układzie, dzięki czemu klienci nie będą musieli "uczyć" się swoich placówek na nowo.

Elementem, który Carrefour zachował w nowej wizji sklepu jest także szerokość półki, czyli ilość asortymentu w sklepie, w tym także produkty sezonowe i tematyczne. Chodzi m.in. o strefy bio, żywności funkcjonalnej, alkoholi 0% itp. Już w marcu firma deklarowała, że sklepy w wersji 2.0 będą liczyły ponad 50 000 produktów.  Asortyment ma być jednak lepiej eksponowany.

Lista nowych sklepów Carrefour

W ramach dostosowania do nowej wizji sklepu Carrefour poddał modernizacji trzy placówki w Polsce – hipermarket na warszawskim Targówku oraz w szczecińskiej Galerii Gryf, a także supermarket zlokalizowany w Ostrowcu Świętokrzyskim. Na tym oczywiście nie kończą się prace firmy. 

Do końca 2025 roku Carrefour zamierza zmodernizować sklepy w siedmiu lokalizacjach. Zmianom tym kierował będzie Tomasz Mikołajec, który od początku kwietnia pełni w firmie funkcje dyrektora operacyjnego w randzie członka zarządu.


foto: stockadobe(wb77)/mat. prasowe

Reklama