Grupa Tarczyński zakończyła pierwszy kwartał z 519 mln zł przychodów

Grupa Tarczyński zakończyła pierwszy kwartał z 519 mln zł przychodów

Produkująca przekąski białkowe Grupa Tarczyński od stycznia do marca 2025 roku wypracowała 519 mln zł przychodów ze sprzedaży, co przekłada się na 9,9% wzrost rok do roku. W analizowanym okresie wartość zysku EBITDA ukształtowała się na poziomie 65,2 mln zł wobec 78,3 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. W pierwszych trzech miesiącach br. zysk netto wyniósł 29,3 mln zł w porównaniu z blisko 44,3 mln zł rok wcześniej.

Na wysokość przychodów osiągniętych przez Grupę Tarczyński w I kwartale 2025 roku istotny wpływ miało zwiększenie wolumenu sprzedaży względem analogicznego okresu roku poprzedniego – informuje w komunikacie producent. W tym czasie kategoria parówek wykazała 26% dynamikę rok do roku. Kabanosy wzrosły o 18% rok do roku, a kiełbasy suche i wyroby blokowe zanotowały 8% spadek.

Grupa Tarczyński skupiona na zwiększeniu skali działania

Wiceprezes zarządu Radosław Chmurak komentując kwartalne wyniki wskazał na kluczowe cele firmy. Długoterminowo producent będzie koncentrował się na zwiększaniu skali działalności. Przyczynić może się do tego emisja akcji, o której podczas walnego zgromadzenia 12 czerwca zdecydują akcjonariusze firmy.

Strategia wzrostu grupy opiera się na kilku kluczowych filarach: konsekwentnym zwiększaniu udziałów w strategicznych kategoriach produktowych, pozyskiwaniu nowych konsumentów, maksymalizacji wartości marki parasolowej, wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań odpowiadających na zmieniające się potrzeby rynku oraz budowaniu silnego, pozytywnego wizerunku marki Tarczyński. W ramach planowanej ekspansji rozważamy emisję do 2 mln akcji – decyzję w tej sprawie podejmą nasi akcjonariusze podczas najbliższego walnego zgromadzenia

Radosław Chmurak, wiceprezes zarządu, dyrektor sprzedaży Tarczyński

Tarczyński zajmuje 70% rynku kabanosów i 25% rynku parówek

W okresie pierwszych trzech miesięcy 2025 roku marża EBITDA wyniosła 12,55% i była o 0,3 p.p. wyższa niż średnioroczna marża w okresie 2024 roku. W 2024 roku grupa umocniła się na pozycji lidera w kategorii przekąsek mięsnych w Polsce, osiągając 70% udział w rynku kabanosów oraz 25% w rynku parówek.

Produkty grupy są dystrybuowane do ponad 30 krajów świata na trzech kontynentach. Jej największe rynki eksportowe to: Niemcy, Wielka Brytania, Holandia, Rumunia, Litwa, Czechy oraz Łotwa.


foto: mat. prasowe

Reklama