Po 15% wzroście rok do roku Grupa Allegro wypracowała 2,4 mld zł przychodów w pierwszym kwrtale 2025 roku na polskim rynku. Tempo wzrostu wysokomarżowych przychodów z działalności reklamowej wyniosło 29,4% r/r, a prowizja od sprzedaży (take rate) zwiększyła się o 0,4 punktów procentowych do 12,58% – informuje z oficjalnym komunikacie firma.
Po pierwszym kwartale Allegro może pochwalić się także liczbą aktywnych kupujących, która przekroczyła 15,1 mln. Każdy z nich wydał na platformie średnio 4 097 zł podczas całego roku, czyli o 8,1% więcej niż rok wcześniej.
Biznes Allegro w Polsce wciąż rośnie
Wartość sprzedanych towarów brutto (GMV) Allegro w Polsce wyniosła w pierwszym kwartale 14,8 mld zł, co oznacza wzrost o 8,9% rok do roku. Skorygowany zysk EBITDA z działalności wzrósł o 4,8% rok do roku do poziomu 859,4 mln zł, a marża sięgnęła 5,82% GMV, czyli o 0,23 punktu procentowego (p.p.) więcej w ujęciu kwartalnym.
Wyniki za pierwszy kwartał potwierdzają, że Allegro bardzo solidnie rozpoczęło rok, notując wzrost GMV o prawie 9% w Polsce, podczas gdy sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła ogółem o 2,5%.
Wyniki pierwszego kwartału jedynie częściowo obejmują zmiany w monetyzacji, które weszły w życie w marcu. Allegro zmodyfikowało model współfinansowania, jednocześnie upraszczając strukturę opłat, sprowadzając je do jednej obowiązkowej opłaty, co – jak infomruje firma – zostało bardzo dobrze przyjęte przez sprzedających na Allegro.
W pierwszym kwartale przychody Allegro z reklam wzrosły o 29% rok do roku. Generują one już 2% GMV. Jak informuje Allegro, wpływ na końcowy wynik miały "inteligentne i marżowe reklamy oparte na sztucznej inteligencji, których klikalność wzrosła o 16% w ciągu roku".
Allegro na arenie międzynarodowej
Poza Polską, Allegro znacznie rozwija się także na rynkach międzynarodowych. Liczba aktywnych kupujących na platformach marketplace Allegro w Czechach, Słowacji i na Węgrzech wzrosła do 3,7 miliona w pierwszym kwartale przy jednoczesnym wzroście częstotliwość zakupów.
Liczba sprzedających z Allegro.pl otwartych na eksport wzrosła o prawie 30% w ujęciu rocznym w pierwszym kwartale, podczas gdy pula lokalnych sprzedających z trzech nowych krajów wzrosła o 56% rok do roku i o 10% w samym pierwszym kwartale – informuje firma.
Całkowita wartość GMV na allegro.cz, allegro.sk i allegro.hu przyspieszyła tempo wzrostu do 82% rok do roku w pierwszym kwartale. Przychody z międzynarodowych platform wzrosły o 80% i zarówno w przypadku tego wskaźnika, jak i GMV tempo było nawet lepsze od celów całorocznych. W logistyce Allegro pogłębia współpracę z firmą kurierską DPD w Czechach, która uwzględni w swojej sieci ponad 700 automatów Allegro w całym kraju.
Źródło danych: Grupa Allegro, Raport finansowy Q1 2025
foto: mat. prasowe