Orbico Polska będzie wyłącznym dystrybutorem marki Biscoff® w Polsce – obydwie firmy zdecydowały się na ten krok podpisując strategiczną umowę. Partnerstwo rozpoczęło się 15 maja 2025 roku. Jego celem jest przyspieszenie rozwoju belgijskiej marki na polskim rynku.
Ciastka Biscoff® w Polsce
Właścicielem marki jest Lotus Bakeries – producent z siedzibą w Belgii, którego działalność znacznie wykroczyła poza ten kraj. Biscoff® jest jego główną i historyczną marką znaną z ciasteczek o karmelizowanym smaku i chrupkości. Marka jest obecnie dostępna w około 70 krajach.
Zgodnie z wewnętrznymi kalkulacjami, na które powołuje się Orbico Polska, ma ona zajmować 5. miejsce wśród marek ciastek na świecie. Jej celem jest awans o dwie pozycje, do czego ma się przydać wzmocnienie pozycji na polskim rynku.
Rozpoczęcie współpracy z Lotus Bakeries jest dla nas zarówno wyróżnieniem, jak i potwierdzeniem zaufania, jakim Grupa darzy nasze działania. Cieszymy się, że wspólnie będziemy mogli rozwijać markę Biscoff®, która już teraz budzi duże zainteresowanie wśród polskich konsumentów. Jestem przekonany, że połączenie naszych kompetencji przyniesie długofalowe korzyści obu stronom.
Grupa Orbico jest europejskim dystrybutorem. Na polskim rynku działa od ponad 10 lat zajmując się takimi markami jak Lavazza, Converse, Pampers, Oral-B czy Kellogg’s. W 2022 roku krajowy oddział wygenerował sprzedaż na poziomie 1,7 mld zł. Ambicje dystrybutora sięgają jednak znacznie dalej.
W 2023 roku firma poinformowała, że do 2030 roku zamierza zwiększyć przychody do 3,0 mld zł, co czego przybliżać mają ją nowe umowy dystrybucyjne oraz ewentualne akwizycje.
foto: mat. prasowe