Lody to największa kategoria wśród produktów mrożonych w polskich sklepach. Co druga złotówka wydawana przez konsumentów na produkty z zamrażarek jest przeznaczana właśnie na nie. To także jedna z najdynamiczniej rozwijających się kategorii spożywczych w Polsce, notująca największe wzrosty wolumenu sprzedaży.
Spis treści:
- Wartość i wolumen rynku lodów w Polsce
- Sezonowość kategorii lodów
- Lody impulsowe: najczęstszy wybór konsumentów
- Lody familijne: kupujemy je najczęściej w dyskontach
- Ulubione smaki lodów wśród Polaków
- Branża lodów: innowacje
- Branża lodów wychodzi naprzeciw pokoleniu Z
- Lody roślinne – jakie są ich perspektywy?
- Marki własne w kategorii lodów
- Ceny lodów wyhamowują
- Eksport lodów: Polska w światowej czołówce
Wartość i wolumen rynku lodów w Polsce
Jak wynika z danych NielsenIQ, od marca 2024 do lutego 2025 roku konsumenci wydali na lody ponad 5,4 mld złotych. To o 16% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Sprawia to, że lody są jedną z najdynamiczniej rozwijających się kategorii spożywczych w Polsce.
Jak zauważa Agnieszka Bujak, Client Business Partner w NielsenIQ, w zestawieniu dotyczącym dynamiki rozwoju kategorii spożywczych za rok 2024 segment znalazł się na 10. pozycji, awansując z 14. miejsca. Dynamika lodów była wyższa niż w przypadku soków, napojów i nektarów, mleka, żółtego sera czy wina.