RAPORT LODOWY 2025: Rynek lodów w Polsce przekroczył 5,4 mld zł wartości

RAPORT LODOWY 2025: Rynek lodów w Polsce przekroczył 5,4 mld zł wartości

Lody to największa kategoria wśród produktów mrożonych w polskich sklepach. Co druga złotówka wydawana przez konsumentów na produkty z zamrażarek jest przeznaczana właśnie na nie. To także jedna z najdynamiczniej rozwijających się kategorii spożywczych w Polsce, notująca największe wzrosty wolumenu sprzedaży.

Spis treści:

  1. Wartość i wolumen rynku lodów w Polsce
  2. Sezonowość kategorii lodów
  3. Lody impulsowe: najczęstszy wybór konsumentów
  4. Lody familijne: kupujemy je najczęściej w dyskontach
  5. Ulubione smaki lodów wśród Polaków
  6. Branża lodów: innowacje
  7. Branża lodów wychodzi naprzeciw pokoleniu Z
  8. Lody roślinne – jakie są ich perspektywy?
  9. Marki własne w kategorii lodów
  10. Ceny lodów wyhamowują
  11. Eksport lodów: Polska w światowej czołówce

Wartość i wolumen rynku lodów w Polsce

Jak wynika z danych NielsenIQ, od marca 2024 do lutego 2025 roku konsumenci wydali na lody ponad 5,4 mld złotych. To o 16% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Sprawia to, że lody są jedną z najdynamiczniej rozwijających się kategorii spożywczych w Polsce.

Jak zauważa Agnieszka Bujak, Client Business Partner w NielsenIQ, w zestawieniu dotyczącym dynamiki rozwoju kategorii spożywczych za rok 2024 segment znalazł się na 10. pozycji, awansując z 14. miejsca. Dynamika lodów była wyższa niż w przypadku soków, napojów i nektarów, mleka, żółtego sera czy wina.

Zaloguj się lub utwórz nowe konto.

Zaloguj się
Zarejestruj się
Reklama