Grupa Eurocash w pierwszym kwartale 2025 roku zamknęła 40 nierentownych marketów alkoholowych Duży Ben. Na koniec marca sieć liczyła 394 sklepy. Firma skupiała się na zwiększeniu sprzedaży i optymalizacji rentowności sklepów.
Sprzedaż w marketach Duży Ben
Działalność sieci Duży Ben wyróżnia się na tle pozostałych obszarów biznesowych Grupy Eurocash. Podczas gdy sprzedaż całej grupy w pierwszym kwartale 2025 roku zanotowała 7,6% spadek, markety alkoholowe zanotowały wzrost.
W pierwszym kwartale 2025 roku markety Duży Ben wygenerowały 114 mln zł sprzedaży, czyli o 5% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku, kiedy ta wyniosła 108 mln zł. W ujęciu like-for-like (czyli w sklepach istniejących od co najmniej roku) wzrost wyniósł 8% rok do roku.
Wzrost sprzedaży widoczny jest także w dłuższej perspektywie. Markety alkoholowe Duży Ben rosną pod tym względem nieprzerwanie od 2020 roku. Na przestrzeni ostatnich 4 lat poziom sprzedaży zwiększył się od 114 mln zł w 2020 do 481 mln zł w 2024 roku.
Zamknięcia nierentownych sklepów
Rosnącej sprzedaży marketów towarzyszyły zamknięcia nierentownych placówek. Dokładnie mowa o 40 marketach Duży Ben. Jednorazowe koszty zamknięć tych nierentownych sklepów wyniosły 4 mln zł.
Jak zauważa prezes Grupy Eurocash Paweł Surówka, zamykanie sklepów własnych, które nie rokują poprawy jest działaniem zapowiadanym przez firmę wcześniej. Dotyczy to placówek Duży Ben oraz Delikatesy Centrum.
Liczba sklepów Duży Ben w Polsce na koniec marca 2025 roku wynosiła 394. Oznacza to spadek o 32 sklepy względem marca poprzedniego roku, kiedy sieć liczyła wsymie 426 marketów.
foto: mat. prasowe