Grupa Żabka zakończyła pierwszy kwartał 2025 roku z wyraźnym wzrostem kluczowych wskaźników finansowych. Sprzedaż do klienta końcowego osiągnęła poziom 6,618 mld zł, co oznacza wzrost o 14,8% rok do roku. Skorygowany wynik EBITDA wyniósł 596 mln zł, czyli o 15% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (518 mln zł). Marża skorygowanego wyniku EBITDA utrzymała się na poziomie 9%.
Wartość sprzedaży Żabki
W okresie od stycznia do marca 2025 roku sprzedaż do klienta końcowego w Grupie Żabka osiągnęła wartość 6,6 mld zł, notując tym samym 14,8% wzrost rok do roku. W tym czasie sprzedaż porównywalna (like-for-like), czyli notowana w sklepach istniejących od conajmniej roku, wzrosła o 6,0% rok do roku.
Wzrost napędzany był efektem wyższego wolumenu sprzedaży na sklep wspieranego unikalną i zdywersyfikowaną ofertą. Istotnym czynnikiem wspierającym był rozwój kategorii Quick Meal Solutions, która jest obecnie najszybciej rosnącym segmentem w sklepach.
Kategoria QMS pozostaje najszybciej rosnącą w całej naszej ofercie - już teraz sprzedajemy ok. 4 mln dań obiadowych miesięcznie. Od początku roku skupialiśmy się na wdrażaniu działań wspierających wzrost sprzedaży porównywalnej, zarówno w zakresie naszej oferty produktowej, jak i uruchamianiu nowych mechanizmów promocyjnych w ekosystemie digitalowym. Przełożyło się to na dalszy wzrost udziału w rynku oraz LFL na poziomie 6%, a także na wzrost sprzedaży w kanałach cyfrowych o 23%
Plan na lata 2023-2028 zakłada podwojenie wartości sprzedaży do klienta końcowego.
Wynik netto wciąż ujemny
Skorygowany wynik netto Grupy wyniósł -77 mln zł, wobec -97 mln zł rok wcześniej. Oficjalny wynik netto był niższy wynosząc -125 mln zł, wobec -99 mln zł w pierwszym kwartale 2024 roku.
Wolne przepływy pieniężne (FCF) wyniosły 91 mln zł, co oznacza spadek w porównaniu do 321 mln zł w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Wpływ na to miała wysoka baza z I kwartału 2024 r., kiedy nastąpiło jednorazowe przesunięcie uwolnienia kapitału obrotowego. "Poziom generacji FCF w pierwszym kwartale 2025 był zgodny z historycznie obserwowanymi trendami sezonowości" – informuje Grupa.
Inwestycje i zadłużenie
Nakłady inwestycyjne (CAPEX) wzrosły o 19% r/r i wyniosły 325 mln zł. Środki przeznaczono głównie na otwieranie nowych sklepów, modernizację istniejących placówek oraz rozwój konceptu Żabka Café 2.0.
Na koniec marca 2025 r. wskaźnik długu netto do EBITDA wyniósł 1,6x, co oznacza poprawę wobec poziomu 2,1x sprzed roku.
Regularnie rosnący wynik EBITDA i wysoki poziom konwersji wolnych przepływów pieniężnych umożliwiły nam dalsze zmniejszenie zadłużenia, co dodatkowo wzmocniło sytuację finansową. Wskaźnik długu netto do EBITDA spadł do 1,6x na koniec marca 2025, co stanowi spadek o 0,5x rok do roku. Biorąc pod uwagę wyniki w pierwszym kwartale 2025, podtrzymujemy nasze oczekiwania krótko- i średnioterminowe w zakresie liczby otwarć sklepów, wzrostu sprzedaży porównywalnej LFL oraz poziomu skorygowanej marży EBITDA.
foto: mat. prasowe