Co czwarty pracownik z 15-letnim stażem. Herbapol-Lublin buduje markę opartą na ludziach

Co czwarty pracownik z 15-letnim stażem. Herbapol-Lublin buduje markę opartą na ludziach

Stabilność operacyjna i rozwój oparty na ludziach – to fundamenty strategii personalnej Herbapolu-Lublin. Jak podkreśla dyrektor HR Iwona Janicka-Borowik, "sercem i najcenniejszym kapitałem organizacji są ludzie". Firma zatrudnia obecnie blisko 720 pracowników, z czego ponad 23% stanowią osoby ze stażem przekraczającym 15 lat. Nie brakuje także pracowników związanych z zakładem od 20 czy nawet 30 lat.

Lojalność i stabilność fundamentami Herbapolu-Lublin

W wywodzącym się z Lublina Herbapolu podejście do zarządzania personelem opiera się na głębokim przekonaniu, że to właśnie ludzie stanowią najcenniejszy kapitał firmy. "Dzięki ich doświadczeniu, lojalności i zaangażowaniu możemy budować silną markę – od dekad, z pełną pasją i odpowiedzialnością" – zaznacza Iwona Janicka-Borowik, dyrektor HR.

Obecnie firma zatrudnia około 720 osób. Niemal co czwarta z nich pracuje w organizacji od co najmniej 15 lat, a jak mówi nam Iwona Janicka-Borowik – nie brakuje także pracowników z 20- czy 30-letnim stażem. 

To doświadczenie naszych współpracowników, chęć ciągłej współpracy oraz lojalność powodują, że nasza organizacja ma stabilność operacyjną, która jest tak ważna dla jej rozwoju oraz dostarczania najlepszych produktów konsumentom.

Iwona Janicka-Borowik, dyrektor HR w Herbapol-Lublin

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo:

Zarządzanie blisko ludzi

W Herbapol-Lublin szczególną wagę przykłada się do wewnętrznej komunikacji i przejrzystości celów. Jak zauważa Iwona Janicka-Borowik, kaskadowanie informacji na każdym szczeblu organizacji – od zarządu, przez kadrę menedżerską, po zespoły operacyjne – pozwala wszystkim pracownikom lepiej rozumieć, do czego dążą i jaki powinien być efekt końcowy wspólnych działań. 

Rozwój kompetencji pracowników wspierany jest także przez obecność liderów w codziennej pracy zespołów.

W Herbapolu stawiamy na model zarządzania oparty na otwartości i bezpośredniej obecności liderów wśród zespołów. Aktywnie uczestniczymy w ich codziennym życiu – inicjujemy rozmowy, wspólnie rozwiązujemy problemy. Chcemy, by każdy czuł, że jesteśmy obok, że pracujemy razem – ramię w ramię.

Iwona Janicka-Borowik, dyrektor HR w Herbapol-Lublin

Firma oferuje szeroki zakres szkoleń – od wdrożeniowych i stanowiskowych po programy rozwijające umiejętności miękkie, techniczne oraz liderskie. "W Herbapol-Lublin wierzymy, że najlepszym ambasadorem marki jest pracownik rozwijający się w miejscu pracy" – dodaje dyrektor HR. Takie podejście przekłada się również na politykę awansów – blisko 40% z nich w ubiegłym roku miało charakter wewnętrzny.

Pokolenie Z w pracy

Firma nadąża przy tym wszystkim za zmianami na rynku pracy dostrzegając oczekiwania pokolenia Z. "Dziś liczy się nie tylko stabilność zatrudnienia i wynagrodzenia, ale także potrzeba realnego wpływu, otwartości i dialogu" – zauważa dyrektor HR.

W odpowiedzi na te potrzeby Herbapol-Lublin prowadzi transparentne i elastyczne procesy rekrutacyjne oraz dopasowane programy onboardingowe. Istotnym elementem kultury organizacyjnej jest również konstruktywny feedback. "Nie tylko roczne rozmowy rozwojowe, ale codzienny, konkretny feedback ma dziś wartość dla obu stron" – podkreśla Iwona Janicka-Borowik.

Tam, gdzie to możliwe, firma wprowadza elastyczne godziny pracy, a w obszarach produkcyjnych dba o komfort i bezpieczeństwo poprzez odpowiednie narzędzia i działania BHP. Wszystko to wpisuje się w szerszy kontekst działalności firmy. "Pracujemy w branży nastawionej na zdrowy styl życia i korzystanie z bogactwa natury – to również nasz atut jako pracodawcy" – podsumowuje Iwona Janicka-Borowik.


foto: Iwona Janicka-Borowik, dyrektor HR w Herbapol-Lublin (mat. redakcji)

Reklama