Tym WARS zaskoczy podróżnych. W lokalu zapłacimy... spojrzeniem

Tym WARS zaskoczy podróżnych. W lokalu zapłacimy... spojrzeniem

Narodowy operator gastronomiczny, spółka WARS, rozpoczyna pilotaż systemu płatności biometrycznych. Od 8 maja podróżni mają szansę za zapłatę za swoje zamówienia spojrzeniem. Początkowo technologia PayEye zostanie przetestowana w stacjonarnej restauracji WARS przy Dworcu Zachodnim w Warszawie. 

Płatność spojrzeniem w WARS-ie

Rozwiązanie opracowane przez polski fintech PayEye umożliwia płatność bez użycia telefonu i wpisywania pinu. Zamiast przykładać kartę, wystarczy spojrzeć na terminal płatniczy. Technologia łączy skan tęczówki, oka i twarzy. 

Obecnie rozwiązanie jest także przygotowana do integracji z innymi rozwiązaniami cyfrowymi, w tym z aplikacją mObywatel, co otwiera dodatkowe możliwości, np. automatyczne potwierdzenie pełnoletniości przy zakupie produktów objętych ograniczeniami.

Pilotaż w WARS-ie ma charakter testowy. Pozwoli ocenić techniczne działanie systemu, komfort obsługi i poziom akceptacji wśród pasażerów oraz klientów. WARS S.A. planuje analizę potencjału dalszego wykorzystania technologii – od gastronomii, przez zakup biletów, po dostęp do dodatkowych usług kolejowych.

WARS, jako narodowy operator gastronomiczny z 77-letnią historią, chce czerpać z bogatego doświadczenia, ale jednocześnie otwierać się na nowe kanały sprzedaży i potrzeby nowych klientów. Widzimy coraz więcej pasażerów z młodszych pokoleń, dla których marka WARS nie jest jeszcze rozpoznawalna. Dlatego sięgamy po nowoczesne technologie, które pozwolą nam lepiej odpowiadać na ich oczekiwania.

Mikołaj Pawlak, dyrektor wykonawczy biura strategii i marketingu WARS S.A.

Wprowadzenie płatności spojrzeniem to część szerszej strategii cyfrowej transformacji WARS S.A. Celem jest stworzenie nowoczesnego, zintegrowanego ekosystemu usług kolejowych – opartego na personalizacji, automatyzacji i wygodzie pasażera.

Płatność spojrzeniem to technologia, która dopiero w ostatnim czasie zyskała rozgłos. Na jej wdrożenie zdecydował się już między innymi Empik oraz sieć cukierni Fit Cake. 


foto: mat. prasowe

Reklama