Narodowy operator gastronomiczny, spółka WARS, rozpoczyna pilotaż systemu płatności biometrycznych. Od 8 maja podróżni mają szansę za zapłatę za swoje zamówienia spojrzeniem. Początkowo technologia PayEye zostanie przetestowana w stacjonarnej restauracji WARS przy Dworcu Zachodnim w Warszawie.
Płatność spojrzeniem w WARS-ie
Rozwiązanie opracowane przez polski fintech PayEye umożliwia płatność bez użycia telefonu i wpisywania pinu. Zamiast przykładać kartę, wystarczy spojrzeć na terminal płatniczy. Technologia łączy skan tęczówki, oka i twarzy.
Obecnie rozwiązanie jest także przygotowana do integracji z innymi rozwiązaniami cyfrowymi, w tym z aplikacją mObywatel, co otwiera dodatkowe możliwości, np. automatyczne potwierdzenie pełnoletniości przy zakupie produktów objętych ograniczeniami.
Pilotaż w WARS-ie ma charakter testowy. Pozwoli ocenić techniczne działanie systemu, komfort obsługi i poziom akceptacji wśród pasażerów oraz klientów. WARS S.A. planuje analizę potencjału dalszego wykorzystania technologii – od gastronomii, przez zakup biletów, po dostęp do dodatkowych usług kolejowych.
WARS, jako narodowy operator gastronomiczny z 77-letnią historią, chce czerpać z bogatego doświadczenia, ale jednocześnie otwierać się na nowe kanały sprzedaży i potrzeby nowych klientów. Widzimy coraz więcej pasażerów z młodszych pokoleń, dla których marka WARS nie jest jeszcze rozpoznawalna. Dlatego sięgamy po nowoczesne technologie, które pozwolą nam lepiej odpowiadać na ich oczekiwania.
Wprowadzenie płatności spojrzeniem to część szerszej strategii cyfrowej transformacji WARS S.A. Celem jest stworzenie nowoczesnego, zintegrowanego ekosystemu usług kolejowych – opartego na personalizacji, automatyzacji i wygodzie pasażera.
Płatność spojrzeniem to technologia, która dopiero w ostatnim czasie zyskała rozgłos. Na jej wdrożenie zdecydował się już między innymi Empik oraz sieć cukierni Fit Cake.
foto: mat. prasowe