Zakupy ze sztuczną inteligencją? ChatGPT wprowadza nową funkcję

Zakupy ze sztuczną inteligencją? ChatGPT wprowadza nową funkcję

OpenAI ogłasza kolejne zmiany w ChatGPT. Tym razem chodzi o znaczne rozszerzenie funkcji zakupowych. Sztuczna inteligencja pomoże nam znaleźć najlepsze oferty, podpowie, w którym sklepie internetowym można dokonać zakupu kierując do niego przez bezpośredni link. Dla nas to brzmi jak rewolucja. Wiele jednak zależy od tego, na ile wyniki będą dobrze profilowane.

Zakupowa rewolucja w ChatGPT

Wyszukiwanie stało się jednym z najszybciej rosnących zastosowań ChatGPT. Jak informuje OpenAI, tylko w ostatnim tygodniu użytkownicy wykonali ponad miliard zapytań. W ramach tej funcjonalności OpenAI rozpoczęło wdrażanie udoskonalonego środowiska zakupowego. Co się zmieni?

Jak informuje firma, zmiany wpłyną na lepsze wyniki wyszukiwania produktów, które będą pokazywały nie tylko cenę i opinię użytkowników, ale także ich zdjęcia. Co więcej, w ramach konwersacji ChatGPT poda bezpośrednie linki do zakupu. Użytkownik będzie mógł od razu przejść do sklepu i sfinalizować transakcję. 

Co istotne, prezentowane wyniki nie są reklamami – OpenAI podkreśla niezależność algorytmu w doborze. Nową funkcję wypróbować będą już mogli użytkownicy wersji Plus, Pro, darmowej oraz niezalogowano. Według zapowiedzi, pełne wdrożenie powinno zakończyć się w ciągu kilku dni.

Nowa funkcja może okazać się dużą konkurencją dla wyszukiwarki Google, która również prezentuje produkty w ramach wyników wyszukiwania. Jak informuje OpenAI środowisko zakupowe w ramach wyszukiwarki ma służyć do prostszego i szybszego porównywania oraz kupowania produktów.


foto: stockadobe(Mojahid Mottakin)

Reklama