Marka Duda rusza z dużą kampanią. Towarzyszy jej loteria

Marka Duda rusza z dużą kampanią. Towarzyszy jej loteria

Marka Duda, lider w kategorii wędlin drobiowych w plasterkach w Polsce, wchodzi w nowy etap komunikacji. Wraz z rebrandingiem oraz odświeżeniem wizerunku marki startuje szeroko zakrojona kampania reklamowa, która udowadnia, że kanapka może być królową nie tylko śniadania, ale również lunchu i kolacji.

Marka sprawdziła, czym dla Polek i Polaków jest... kanapka

Z badania przeprowadzonego przez markę Duda wynika, że kanapki odgrywają kluczową rolę w codziennej diecie Polaków – nie tylko o poranku. Aż 74% respondentów spożywa 3-4 posiłki dziennie, a kanapka dominuje w menu śniadaniowym (66%) i kolacyjnym (69%). Co więcej, stanowi również wybór dla 21% osób poszukujących przekąski w ciągu dnia.

Kanapka to także mocno zakorzeniony w polskiej tradycji rytuał – kojarzona jest z wygodą (53%), przyjemnością smaku (40%) i domowym ciepłem (32%). Dominującym składnikiem polskich kanapek pozostaje wędlina – wskazało ją aż 82% ankietowanych – z wyraźnym prymatem szynki drobiowej (71%) i wieprzowej (68%).

Kanapka towarzyszy Polakom przez cały dzień. Wyniki naszego badania tylko potwierdzają jej mocną pozycję w naszym codziennym menu, a dane sprzedażowe i analizy AC Nielsen pokazują, że spośród oferty drobiowej to właśnie nasze produkty najczęściej trafiają na kromkę chleba. Pięć smaków marki Duda znalazło się w top 10 najchętniej wybieranych przez konsumentów wędlin drobiowych w plastrach, a liderem jest filet pieczony. Dlatego nasza kampania to nie tylko kreatywna opowieść o kanapkach – to odpowiedź na realne potrzeby i codzienne wybory milionów Polaków.

Marietta Stefaniak, wiceprezes zarządu ds. strategii i rozwoju w Cedrob Foods

Smak codziennych przyjemności

Nowa komunikacja marki Duda to kolorowe, dynamiczne i nowoczesne animacje, które z humorem i lekkością przedstawiają różnorodne oblicza kanapki – od klasycznych propozycji po oryginalne, odważne wariacje z wykorzystaniem szerokiego portfolio produktów marki Duda. W kampanii zobaczymy różnorodnych bohaterów i stylizacje kulinarne, które udowadniają, że kanapka nigdy nie musi być nudna.

Po największym w historii marki procesie rebrandingu przyszedł czas na równie spektakularną kampanię 360. Nie chcemy się ograniczać – dlatego przygotowaliśmy aż sześć różnorodnych spotów produktowych, w których prezentujemy sześć grup targetowych (od baby boomers po generację Z) i sześć pomysłów na wyjątkową kanapkę. Bo kanapka to nie chwilowa moda – to rytuał w codziennym menu Polaków. A my mamy w niej kluczowy składnik: wysokiej jakości wędliny, które odpowiadają na różnorodne potrzeby i smaki.

Leszek Organista, dyrektor marketingu marki Duda

Silna obecność w mediach

Kampania obejmuje zintegrowane działania w kanałach ATL, radio, digital i OOH: spoty telewizyjne i radiowe, intensywną obecność online – w tym social media, display i wideo digitalowe, działania OOH na nośnikach wielkoformatowych w największych miastach oraz influencer marketing, realizowany we współpracy ze Streetcom.

Za kreację i produkcję kampanii odpowiada agencja Hand Made, natomiast planowanie i zakup mediów powierzono Arena Media. Działania PR powierzono Walk PR.

Loteria konsumencka

Integralną częścią kampanii jest ogólnopolska loteria konsumencka, która startuje równolegle z działaniami wizerunkowymi. Do wygrania są atrakcyjne nagrody – m.in. Fiat 500e, raz w tygodniu Thermomix, a codziennie Airfryer. W loterii mogą wziąć udział zarówno produkty paczkowane, jak i zmiennowagowe z lady tradycyjnej.

W ramach kampanii wspierane są wszystkie kluczowe linie produktowe marki Duda: wędliny paczkowane, produkty z lady tradycyjnej, kiełbaski (w tym produkty bez osłonki) i kabanosy, pasty kanapkowe oraz linia High Protein.

Nowoczesne podejście do klasyki

Marka Duda przechodzi właśnie największą transformację w swojej ponad 30-letniej historii. Nowa identyfikacja wizualna oraz pozycjonowanie "Smak codziennych przyjemności" są zwieńczeniem kilkuletniego procesu zmian, w ramach którego marka z sukcesem rozbudowała swoje portfolio.

Zaprezentowany przez markę Duda rebranding to konsekwencja wieloetapowego procesu, który w ostatnich latach koncentrował się na rozwoju oferty produktowej w oparciu m.in. o wysokiej jakości surowiec drobiowy, którego koncern Cedrob – właściciel marki Duda – jest największym producentem w Polsce.


foto: mat. prasowe

Reklama