Promocja na piwo. Biedronka i Lidl znowu grają gratisami

Promocja na piwo. Biedronka i Lidl znowu grają gratisami

12+12 w Biedronce, a może 12 w cenie 6 w Lidlu? Promocje na piwo w dyskontach to obraz, który przy okazji majówki raczej nie jest już dla wielu klientów zaskoczeniem. Sieci handlowe od wielu lat wykorzystują ten mechanizm do zwiększenia sprzedaży. Mimo zapowiedzi Ministerstwa Zdrowia dotyczących zaostrzenia przepisów regulujących promocję alkoholu, w 2025 roku majówkowe akcje weszły w życie bez przeszkód. Promocje na piwo w Biedronce już obowiązują. Lidl nie pozostaje w tyle. 

Biedronka. Promocje na piwo 2 maja. 12+12 piw gratis

2 maja jest jedynym dniem podczas majówki, kiedy możemy bez problemu zrobić zakupy. Dotyczy to niemal wszystkich sklepów. I tak Biedronka 2 maja 2025 jest otwarta tak jak w każdy inny piątek. Dyskonter nie omieszkał nie wykorzystać tej okazji do wprowadzenia specjalnych promocji na piwo. 

Do 2 maja w Biedronce obowiązuje promocja 12+12 gratis na piwo w puszce. Akcja działa na piwa trzech marek. Nie można ich jednak mieszać. Podobnie jak to wygląda zazwyczaj, także na promocję na piwo 2 maja obowiązują limity - 24 piwa na jedną kartę dziennie (w tym 12 piw gratis). 

Poza promocją 12+12 na piwo w Biedronce działają także akcje typu 5+5 gratis na piwa w butelkach. Akcje te dotyczą konkretnych marek.

Biedronka 2025: promocja 12+12 gratis na piwo

Biedronka nie czekała z akcjami, w których główną rolę gra piwo, do majówki. Promocje typu 12+12 sieć przygotowała już na weekend poprzedzający majówkę 2025. Wszystko zaczęło się od piątku, kiedy w sklepach zaczęła obowiązywać promocja "12+12 gratis", obejmująca wszystkie piwa w butelkach zwrotnych. Jednego dnia, na jedną kartę Moja Biedronka, klient może zakupić maksymalnie 24 butelki – w tym 12 gratis.

Promocja na piwo 12+12 w Biedronce obowiązywała przez cały weekend – tj. od piątku 25 kwietnia do niedzieli 27 kwietnia. Nie oznacza to jednak, że wraz z zakończeniem weekendu skończyły się rabaty na alkohol.

Promocja na piwo w Lidlu 2 maja 2025: 12 w cenie 6

Na tej samej zasadzie co Biedronka, promocje na piwo wprowadził też Lidl. W sklepach sieci najpierw od soboty do niedzieli, a obecnie także 2 maja 2025 trwa akcja "12 w cenie 6". Promocja obejmowała wszystkie piwa w puszce, a jej aktywacja wymaga wcześniejszego uruchomienia kuponu w aplikacji. Na jedną aktywację przypadał limit 12 puszek (w tym 6 gratis).

Promocje na alkohol na celowniku ustawodawcy

Mechanizm promocji oparty na gratisach, z którego korzystają Biedronka i Lidl, nie jest nowością – sieci detaliczne regularnie stosują podobne rozwiązania w wielu kategoriach produktowych. Jednak w przypadku alkoholu budzi on szczególne kontrowersje, także po stronie regulatorów.

Ministerstwo Zdrowia od miesięcy pracuje nad nowelizacją ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, która stanowi fundament prawny dla reklamy i promocji napojów alkoholowych. Pierwszy projekt zmian został opublikowany w marcu 2025 roku. Jego założenia wywołały szeroką dyskusję.

Na początku kwietnia w sprawie projektu ustawy głos zabrał prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Tomasz Chróstny. Podkreślił, że obowiązujące od ponad 40 lat przepisy – uchwalone jeszcze w 1982 roku – wymagają dostosowania do realiów współczesnego rynku. Zasugerował również możliwość objęcia całkowitym zakazem reklamowym również piwa, które dotąd korzystało z wyjątków.

Promocje na piwo, "wielosztuki" i gratisy będą nielegalne?

Projekt zmiany ustawy w obecnym kształcie zakłada szereg rozwiązań. Wśród nich znajduje się zapis dotyczący zakazu promocji alkoholu poprzez rabaty, upusty czy pakiety lub programy lojalnościowe. Jak czytamy w uzasadnieniu projektu, proponuje się, aby zakazem objąć także piwo.

"Agresywne działania promocyjne realizowane przez niektóre sieci handlowe, oferujące przy zakupie określonej liczby opakowań piwa, taką samą liczbę opakowań gratis, zdecydowanie nie sprzyjają ograniczeniu spożycia alkoholu ani dokonywaniu zakupów w sposób racjonalny" – zaznaczono w uzasadnieniu.

Poza tym projekt zakłada również takie rozwiązania jak: zakaz sprzedaży alkoholu w alternatywnych formach; obowiązkową kontrolę wieku przy każdej sprzedaży, a nie tylko w przypadku wątpliwości; wyższe sankcje finansowe za nielegalną promocję i reklamę napojów procentowych.


foto: mat. redakcji

Reklama