Żabka rozkręca własne retail media. Ruszyła kampania promująca przejazdy

Żabka rozkręca własne retail media. Ruszyła kampania promująca przejazdy

Sieć Żabka rozwija własną platformę reklamową Żabka Ads. Najnowszym przykładem wykorzystania tego narzędzia jest kampania promująca możliwość zamawiania przejazdów FREENOW bezpośrednio z aplikacji Żappka. Zasięg? Siedem miast i ponad 2800 cyfrowych ekranów.

Ekrany, dane i precyzja

Własna sieć reklamowa Żabki opiera się dziś na ponad 2 800 cyfrowych ekranach, zlokalizowanych zarówno wewnątrz sklepów, jak i w ich otoczeniu. Dzięki temu sieć może prowadzić kampanie dokładnie tam, gdzie klienci podejmują decyzje zakupowe – w miejscu i czasie o najwyższej skuteczności dotarcia. Żabka Ads jest wykorzystywane nie tylko do sprzedaży przestrzeni reklamowej partnerom zewnętrznym. Detalista promuje za ich pośrednictwem również właśne produkty i oferty. 

Obecnie Żabka Ads organizuje kampanię promującą integrację z FREENOW – usługą zamawiania przejazdów bezpośrednio z aplikacji Żappka. Działania obejmują siedem miast: Warszawę, Kraków, Gdańsk, Poznań, Wrocław, Rzeszów i Lublin, gdzie użytkownicy mogą skorzystać z nowej funkcji.

Strategicznie kampania ma na celu nie tylko zwiększenie liczby kursów zamawianych przez Żappkę, ale przede wszystkim wyrobienie nawyku korzystania z aplikacji do załatwiania coraz większej liczby codziennych spraw – nie tylko zakupów, ale też transportu czy zbierania nagród.

Spot reklamowy i promocje dla użytkowników

Kampanię promuje 30-sekundowy spot reklamowy przygotowany przez agencję Feeders, utrzymany w lekkim, humorystycznym tonie. W spocie klientka przychodzi do sklepu Żabka, by zamówić przejazd – co prowadzi do zabawnej wymiany zdań z ekspedientką oraz prezentacji nowej funkcji aplikacji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo:

Żabka nie poprzestaje na komunikacji – dla użytkowników przygotowano także promocje. Każdy przejazd zamówiony oznakowanym autem FREENOW przez Żappkę nagradzany jest kuponem na hot doga za 1 żappsa. Dodatkowo każdy może odebrać kupon "Rabat 40% na przejazd FREENOW" za 200 żappsów – oferta ważna do 7 maja 2025 r. lub do wyczerpania puli.

Retail media rośnie w siłę

Rozwój własnych mediów opartych na danych o zachowaniach klientów to globalny trend w handlu detalicznym. Żabka, budując Żabka Ads, wpisuje się w ten kierunek, pozycjonując się nie tylko jako sieć sklepów, ale również jako operator nowoczesnej platformy komunikacji marketingowej.

O rozwoju biznesu retail media Żabka poinformowała na początku 2025 roku. Jeszcze w styczniu uruchomionych było ponad 1 500 cyfrowych nośników. Na przestrzeni niecałych 4 miesięcy ich liczba wzrosła do ponad 2 800. Rekomendacje w ramach tego systemu reklamowego są przygotowywane na podstawie danych sprzedażowych pochodzących z ponad 11 000 sklepów. 


foto: mat. prasowe

Reklama