Danone w pierwszym kwartale 2025 roku wypracował wzrost sprzedaży na poziomie 4,3% w ujęciu LFL. Wzrosty notowano niemal we wszystkich segmentach i regionach.
Wyniki finansowe Danone za I kwartał 2025
Danone zakończył pierwszy kwartał 2025 roku ze sprzedażą na poziomie 6,84 mld euro, co oznacza wzrost o 4,3% w ujęciu like-for-like (LFL), uwzględniającym porównywalną bazę bez wpływu kursów walutowych i zmian zakresu konsolidacji. Wzrost ten był zrównoważony między wolumenem i miksem produktowym (+1,9%), a efektem cenowym (+2,4%).
(...) odnotowaliśmy mocne otwarcie roku we wszystkich kategoriach, co potwierdza skuteczność naszej strategii oraz znaczenie naszego portfolio skoncentrowanego na zdrowiu. W obecnym, niepewnym otoczeniu gospodarczo-społecznym, nasza działalność pozostaje odporna dzięki innowacjom opartym na nauce, podejściu skoncentrowanemu na potrzebach konsumentów i pacjentów oraz coraz bardziej zdywersyfikowanej strukturze kanałów sprzedaży.
W ujęciu raportowanym wzrost wyniósł 0,8%, głównie przez niekorzystne efekty kursowe (-0,8%) oraz dezinwestycje (-3,0%) związane ze sprzedażą marek Horizon Organic i Wallaby.
Azja napędza wzrost giganta
Najlepsze wyniki Danone odnotował w regionie Chiny, Azja Północna i Oceania, gdzie sprzedaż wzrosła o 9,9% LFL napędzana między innymi segmentem specjalistycznego żywienia dla niemowląt, segmentem żywienia medycznego oraz dwucyfrowym wzrostem wody pod marką Mizone.
W Europie wzrost wyniósł 2,0%. Był to szósty kwartał z rzędu, w którym Danone osiągnął dodatni wolumen/miks w tym regionie. "Było to szczególnie widoczne dzięki dalszemu postępowi w segmencie podstawowych produktów mlecznych i roślinnych, wspieranemu przez produkty funkcjonalne, a w szczególności marki YoPro, Alpro i Actimel" – informuje producent.
W Ameryce Północnej wzrost sprzedaży LFL osiągnął 3,7%, głównie dzięki wysokobiałkowym produktom Oikos. Natomiast w Ameryce Łacińskiej – wzrost LFL +9,0% został osiągnięty niemal wyłącznie przez wzrost cen (+11,1%) przy spadku wolumenu (-2,1%).
Co dalej? Danone utrzumuje prognozę na cały rok
Oczekiwany przez Danone wzrost sprzedaży LFL w przedziale +3% do +5% pozostaje utrzymany. Zysk operacyjny ma natomiast rosnąć szybciej niż sprzedaż. Spółka zakończyła także program skupu akcji własnych (2,7 mln akcji za 192 mln euro) oraz wyemitowała 8-letnie obligacje o wartości 800 mln euro z kuponem 3,438%.
"Jesteśmy przekonani, że 2025 rok będzie kolejnym rokiem, w którym zrealizujemy nasz model tworzenia wartości, zgodny z celami średnioterminowymi" – podsumował Antoine de Saint-Affrique, CEO Danone.
foto: mat. prasowe