Po mocnym debiucie w Polsce, platforma e-commerce Kaufland Marketplace rozszerza działalność o kolejne europejskie rynki. Już latem zadebiutuje we Francji i Włoszech.
Od momentu, w którym Kaufland uruchomił swoją platformę sprzedażową online w Polsce minęło dziewięć miesięcy. W tym czasie Kaufland.pl zgromadził 3 000 sprzedawców i – jak informuje firma – "miliony" klientów. Teraz niemiecki gigant handlu detalicznego rusza z kolejnym etapem ekspansji – marketplace zadebiutuje na rynkach francuskim i włoskim.
Zakupy w wielu krajach za pośrednictwem jednego konta
Kaufland zaprojektował swój marketplace w taki sposób, aby umożliwić sprzedaż w wielu krajach europejskich za pośrednictwem jednej platformy. System Kaufland Global Marketplace oferuje m.in. automatyczne tłumaczenia, lokalne formy płatności, obsługę klienta w jego języku oraz integrację z zewnętrznymi systemami sprzedażowymi.
Kaufland Marketplace działa obecnie w Niemczech, Austrii, Polsce, Czechach i na Słowacji. Od lata 2025 platforma zacznie był dostępna również we Francji i we Włoszech. W sumie sprzedawcy detaliczni zyskają dostęp do nawet 140 milionów potencjalnych klientów we wszystkich krajach, gdzie działa rozwiązanie – deklaruje Kaufland. Na ten moment, jak dodaje detalista, platforma generuje ponad 32 miliony odwiedzin miesięcznie.
Kaufland Marketplace w Polsce niecały rok po premierze
Przy okazji informacji o planowanym debiucie na dwóch nowych rynkach, Kaufland podzielił się także danymi dotyczącymi dotychczasowej pozycji swojego marketplace'u w Polsce. Po dziewięciu miesiącach od uruchomienia platformy, oferta Kaufland Marketplace w Polsce objęła ponad 6 mln produktów w 6 400 kategoriach.
Jak przekazuje Kaufland, klienci najczęściej wybierają artykuły z kategorii "Dom i wyposażenie" oraz "Elektronika i komputery". Na liście bestsellerów znalazły się m.in. smartfony, łóżka piętrowe, tablety, opony i perfumy. "Z danych platformy wynika, że firmy oferujące swoje produkty na Kaufland.pl odnotowały średni wzrost sprzedaży o 15,6% w krótkim czasie od startu działalności" – informuje detalista.
foto: mat. redakcji