Zazwyczaj to Allegro zajmowało pozycję lidera cyklicznego rankingu autorstwa Mediapanel w kategorii zakupy online. Zmieniło się to w marcu tego roku, kiedy na pierwsze miejsce wskoczyła platforma zakupowa Temu.
Najpopularniejsza strona do zakupów online
Mediapanel niemal co miesiąc publikuje zestawienie TOP 10 brandów z wybranych kategorii. Jedną z nich są zakupy online. Zgodnie z danymi za marzec 2025, Allegro odwiedziło podczas miesiąca 17,84 mln użytkowników, co przekłada się na zasięg na poziomie 60,04%. Temu w tym samym czasie mogło pochwalić się 18,11 mln użytkowników i zasięgiem wynoszącym 60,98%. Wynik ten zapewnił Temu awans z zajmowanej od dłuższego czasu drugiej pozycji na szczyt zestawienia.
Trzecie miejsce w marcowej edycji badania zajęło Media Expert, które w tym czasie zgromadziło 11,8 mln użytkowników pokrywając 39,66% zasięgu w internecie.
Mimo utraty pozycji lidera, Allegro znacznie wyróżnia się na tle konkurentów czasem, który użytkownicy spędzają na stronie. W jego przypadku mowa o 1 godzinie i 54 minutach. Na Temu jest to średnio 58 minut, a Media Expert – ponad 6 minut. Spośród pierwszej dziesiątki najbliżej do Allegro jest platformie Vinted, na której użytkownicy spędzają średnio 1 godzinę i 50 minut.

Szybki skok na podium
Droga Temu do pozycji zasięgowego lidera zestawienia Mediapanel rozpoczęła się przed dwoma latami. Przełomem była druga połowa 2023 roku. W sierpniu 2023 roku platforma z zasięgiem na poziomie niecałych 20% internetu oraz 5,8 mln użytkowników znalazła się bowiem w rankingu na 10. miejscu. Przebicie się do TOP 3 zajęło Temu jeden miesiąc.
Już we wrześniu 2023 roku platforma zajmowała trzecie miejsce w zestawieniu – zwiększając zasięg do 33,22% i liczbę użytkowników do 9,7 mln. Kolejny miesiąc zapewnił Temu awans na drugie miejsce, z którego platforma nie ruszała się aż do marca 2025 roku.
foto: stockadobe(PixieMe)