Strategiczna wymiana marek. Diageo łączy siły z Main Street Advisors

Strategiczna wymiana marek. Diageo łączy siły z Main Street Advisors

Diageo ogłosiło utworzenie strategicznego joint venture z amerykańską firmą inwestycyjną Main Street Advisors. Efektem porozumienia jest przekazanie większościowych praw do marki Cîroc Ultra-Premium Vodka w Ameryce Północnej na rzecz spółki joint venture, w zamian za większościowy pakiet w globalnych prawach do marki Lobos 1707 Tequila.

Nowy rozdział dla marek Cîroc i Lobos 1707

W wyniku porozumienia Diageo oddaje kontrolę nad marką wódki Cîroc w zamian za obecną w segmencie tequili markę Lobos 1707. Przekazanie to oznacza jednocześnie, że Diageo nie będzie już konsolidować wyników sprzedaży marki Cîroc w regionie Ameryki Północnej. Nadzór nad obiema markami sprawować będzie od teraz nowo powołana spółka joint venture.

Joint venture ma być połączeniem sił dwóch światów: skali, łańcucha dostaw i doświadczenia marketingowego Diageo z "kulturową intuicją" Main Street Advisors – funduszu inwestującego w marki powiązane z muzyką, sportem i mediami. To właśnie Main Street Advisors stoi m.in. za inwestycjami w marki promowane przez gwiazdy NBA, takie jak LeBron James czy wokalistów z rynku hip-hopowego.

Nową strukturą pokieruje Nick Tran, były globalny szef marketingu TikToka, znany z działań skierowanych do pokolenia Z i budowy marek jako symboli kultury, a nie tylko produktów.

W ramach JV obie marki zachowają swoją tożsamość, ale będą czerpać ze wspólnych zasobów marketingowych i dystrybucyjnych.

Jesteśmy podekscytowani połączeniem dwóch wspaniałych twórców marek, Diageo i Main Street Advisors, aby kształtować kulturę w nowy i znaczący sposób. Historia Main Street Advisors mówi sama za siebie i razem stworzymy mocną platformę, aby uwolnić pełny potencjał marki Cîroc dla nowych pokoleń i napędzać kolejną fazę wzrostu dla Lobos 1707.

Sally Grimes, dyrektor generalna Diageo North America

Cîroc to marka oparta na francuskim dziedzictwie i wizerunku "urban luxury", która przez lata współpracowała m.in. z raperem Seanem "Diddy" Combs’em. Z kolei Lobos 1707, założona przez Diego Osorio, to marka premium stawiający na rzemieślnicze podejście – tequila starzona w beczkach po winie sherry PX, wspierana przez nazwiska takie jak LeBron James.

Ameryka Północna jest największym regionem działalności Diageo, generującym blisko 40% sprzedaży netto i nieco poniżej 50% zysku operacyjnego. Zawarte porozumienie wpisuje się w strategię wzrostu Diageo, której celem jest zapewnienie długoterminowego, zrównoważonego wzrostu i wykorzystanie szans, jakie stwarza Ameryka Północna.


foto: stockadobe(TOimages)

 

Reklama