Żabka z 714 mln zł zysku netto w 2024 roku. Wzrost o 66% rok do roku

Żabka z 714 mln zł zysku netto w 2024 roku. Wzrost o 66% rok do roku

Grupa Żabka zakończyła 2024 rok z przychodami na poziomie 23,8 mld zł. W tym czasie skorygowany wynik EBITDA wyniósł 3,5 mld zł, a skorygowany zysk netto – 714 mln zł. Wszystko to działo się w tym samym roku, w którym detalista z powodzeniem zadebiutował na warszawskiej giełdzie oraz otworzył pierwsze sklepy na nowym rynku, jakim jest Rumunia.

Wyniki finansowe Grupy Żabka. Detalista chwali się wzrostami

"W 2024 roku Grupa Żabka uzyskała bardzo dobre wyniki finansowe i operacyjne, osiągając wszystkie cele deklarowane podczas IPO. Skorygowana marża EBITDA zwiększyła się do 12,8%, zbliżając się do górnej granicy zakładanego przedziału 12-13%" – mówi CFO Grupy Żabka Marta Wrochna-Łastowska wyjaśniając przy tym, że wzrost ten był efektem zwiększeniem poziomu sprzedaży na sklep, oszczędności kosztowych, optymalizacji procesów oraz wzrostu skali i rentowności biznesów cyfrowych Grupy.

Jak informuje Marta Wrochna-Łastowska, bardzo dobre wyniki operacyjne przyczyniły się do silnego generowania wolnych przepływów pieniężnych – w 2024 roku osiągnęły 1,5 mld zł – oraz dalszej redakcji zadłużenia, którego wskaźnik (dług netto/skorygowanej EBITDA) poprawił się z 2,3x do 1,5x.

Sprzedaż, EBITDA i zysk Żabki w 2024 roku. Kluczowe dane

Grupa Żabka zakończyła 2024 rok z wyraźnym wzrostem kluczowych wskaźników finansowych oraz dalszą ekspansją sieci sklepów, zarówno na rynku krajowym, jak i za granicą. Firma odnotowała dwucyfrowe tempo wzrostu przychodów, EBITDA oraz zysków netto, wspierane przez rozwój sprzedaży porównywalnej (LfL), rosnący udział kanałów cyfrowych oraz kontynuację strategii inwestycyjnej.

Oto, jak kształtowały się poszczególne wskaźniki w 2024 roku:

  • Skorygowany wynik EBITDA wzrósł o 23,7% rok do roku do poziomu 3,5 mld zł.
  • Przychody Grupy Żabka w 2024 roku wyniosły 23,8 mld zł (+20,2% rok do roku), a sprzedaż do klientów końcowych osiągnęła 27,3 mld zł (+19,8% rok do roku).
  • Skorygowany zysk netto wzrósł o 66% do 714 mln zł, a jego marża poprawiła się z 1,9% do 2,6%.
  • Sprzedaż LfL Grupy Żabka wzrosła o 8,3% rok do roku.
  • Liczba sklepów Żabka powiększyła się o 1 166 placówek, kończąc rok z 11 069 lokalizacjami. Grupa rozpoczęła działalność w Rumunii, otwierając tam 60 sklepów pod marką Froo.
  • Przychody z kanałów cyfrowych (DCO) Grupy Żabka wzrosły o 32% rok do roku.
  • Wolne przepływy pieniężne (FCF) osięgnęły 1,53 mld zł.

"W 2025 roku priorytetem pozostaje dalszy wzrost wartości dla akcjonariuszy poprzez umacnianie pozycji rynkowej Grupy. Zamierzamy konsekwentnie rozwijać sieć sprzedaży, wzmacniać naszą obecność w kanałach cyfrowych oraz optymalizować ofertę ekosystemu convenience, by w pełni wykorzystać potencjał wzrostowy Grupy" – informuje Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.


foto: mat. redakcji

Reklama