Unilever zmienia podejście do tworzenia treści. Właściciel takich marek jak Dove, Magnum czy Knorr zamierza kreować cyfrowe bliźniaki swoich produktów przy użyciu sztucznej inteligencji. Treści będą generowane dwa razy szybciej, a koszt ich tworzenia spadnie o połowę. Jak zaznacza producent, technologia ma ułatwić wiele procesów i "odblokować więcej kreatywnych możliwości".
Unilever sięga po sztuczną inteligencję
O zmianie podejścia do tworzenia treści w firmie opowiedział podczas konferencji NVIDIA GTC 2025 Esi Eggleston Bracey, który odpowiada za rozwój i marketing Unilevera.
"Przekształciliśmy to, co kiedyś było skomplikowanym, powolnym procesem, w system marketingowy, który pozwala naszym zespołom skupić się na tym, co robią najlepiej – myśleć szerzej, być kreatywnym, przekraczać granice i tworzyć magię dla naszych marek" – zaznaczył Bracey dodając przy tym, że nie chodzi o "wypychanie większej ilości treści".
Producent wykorzysta technologię opartą na sztucznej inteligencji do tworzenia pikselowo idealnych bliźniaków produktów. W ten sposób firma chce nie tylko zredukować koszt i czas tworzenia treści, ale także zwiększyć pożądanie produktu.
Integracja mechanizmów opartych na sztucznej inteligencji ma być wsparciem dla marketerów. Jak informuje producent, obrazy produktów są generowane dwukrotnie szybciej, o 50% taniej, a jednocześnie zapewniają 100% spójności marki. Każdy cyfrowy bliźniak zawiera wszystkie swoje warianty, etykiety, opakowania i wersje językowe w jednym pliku – tworząc jedno cyfrowe źródło prawdy o produkcie.
AI ma odciążyć marketerów
Unilever zakłada, że technologie te zwiększą ludzką kreatywność uwalniając czas marketerów. Z drugiej strony generowanie treści przy wykorzystaniu AI ma znacząco skrócić proces i czas potrzeby na przygotowanie kreacji, dzięki czemu odpowiedź na trend będzie zachodziła w czasie rzeczywistym.
"Nasze cyfrowe bliźniaki produktów mogą być wdrażane wszędzie i w dowolnym miejscu, precyzyjnie i konsekwentnie, dzięki czemu treści są generowane szybciej i zgodnie z marką. Nazywamy to kreatywnością w tempie życia!" – wyjaśnił w trakcie konferencji Esi Eggleston Bracey.
Implementacja rozwiązań opartych na AI jest częścią transformacji, która odbywa się w Unileverze w ramach strategii GAP 2030.
foto: mat. prasowe