Carrefour zmienia politykę cenową w Polsce. Chce być jak Biedronka i Lidl?

Carrefour zmienia politykę cenową w Polsce. Chce być jak Biedronka i Lidl?

Carrefour w Polsce obrał sobie jako jeden z kluczowych celów poprawę przystępności cenowej. Aby to osiągnąć sieć obniżyła już ceny kilku tysięcy produktów oraz zmieniła cykl promocyjny. Właśnie przyszedł czas na kolejny krok. Carrefour rozpoczął proces wdrożenia nowej polityki cenowej. Czy pozwoli ona konkurować detaliście z takimi sieciami jak Biedronka lub Lidl?

Nowa polityka cenowa Carrefour w Polsce

Wraz z początkiem marca br., Carrefour Polska wdraża kolejny etap swojej nowej strategii na polskim rynku. Sieć zmienia politykę cenową i uruchamia stały monitoring cen regularnych ponad 500 podstawowych produktów, kosmetyków i chemii domowej. 

Nadrzędnym celem Carrefoura, który sieć ustanowiła w swojej strategii, jest poprawa przystępności cenowej. Monitoring cen ma umożliwić sieci wyrównanie ich w przypadku podstawowych produktów do najniższych cen w sklepach konkurencji. Jak komentuje Robert Stupak z Carrefour Polska, ma to być dla Polek i Polaków realną alternatywą dla dyskontów.

Czy zabieg ten zbliży Carrefour do sieci dyskontowych i przełoży się na poprawę pozycji detalisty w zestawieniu jakim jest ranking najtańszych sklepów? Zgodnie ze styczniową odsłoną raportu Koszyk Zakupowy ASM, francuska sieć uplasowała się na piątym miejscu pod względem wartości średniego koszyka zakupowego – wyprzedzając między innymi Lidla. Na ile skuteczna jest nowa polityka cenowa Carrefoura pokażą jednak najbliższe miesiące.

Wprowadzamy stały monitoring cen i dostosowujemy je do najniższych dostępnych na rynku, dając Polakom realną alternatywę dla dyskontów. Oznacza to, że w Carrefour klienci zawsze kupią w najniższej cenie dostępnej na rynku, ale zyskają znacznie więcej: dziesięciokrotnie większy wybór produktów, szerokie i wygodne alejki zakupowe, profesjonalną obsługę oraz liczne atrakcje i animacje organizowane wspólnie z naszymi dostawcami. Chcemy, aby zakupy w Carrefour były przyjemnym doświadczeniem, a nie tylko codziennym obowiązkiem.

Robert Stupak, członek zarządu, dyrektor marketingu, e-commerce, polityki cenowej i IT w Carrefour Polska

Nowa polityka cenowa obejmuje na ten moment 500 produktów, które mają być oferowane w cenach wyrównanych do najniższych na rynku. Wśród nich znalazły się kluczowe kategorie rynkowe, takie jak m.in. pieczywo, nabiał (m.in. masło, mleko, jogurty, jaja), wędliny, ryże i makarony, herbaty i kawy, słodkie i słone przekąski, cukier, dania gotowe, napoje, kosmetyki oraz chemia domowa.

Nowa strategia Carrefour Polska w obszarze cen, oparta jest na założeniach argentyńskiego modelu Maxi, będącego jednym z głównych filarów globalnego planu Grupy Carrefour, pt. "Carrefour 2026". W ramach tych działań w ubiegym roku sieć pracowała w Polsce nad zwiększeniem konkurencyjności w kluczowych kategoriach i zmianą strategii marketingowej. Zmianie uległ tzw. cykl promocyjny, czyli częstotliwość wydawania gazetek handlowych. Nowa polityka cenowa jest kolejnym krokiem, który Carrefour wykonuje w ramach strategii.


foto: mat. prasowe