Prezes ALDI Polska: Marki własne odgrywają kluczową rolę w naszej strategii

Prezes ALDI Polska: Marki własne odgrywają kluczową rolę w naszej strategii

Sieć ALDI zadebiutowała w Polsce 17 lat temu, rozpoczynając swoją działalność od sklepów między innymi w Głogowie, Żorach, Tarnowskich Górach, Poznaniu, Bielsku-Białej, Sulechowie, Brzegu i Jeleniej Górze. Dzisiaj dyskonter posiada już ponad 360 sklepów w całym kraju, a do końca 2025 r. planuje otworzyć kolejnych 60. O najważniejszych kamieniach milowych w historii firmy, doświadczeniach zakupowych klientów oraz planach na przyszłość mówi Wojciech Łubieński, prezes zarządu ALDI Polska.

Marki własne w ALDI

Jako twórca dyskontu ALDI dąży przede wszystkim do tego, by oferować wysokiej jakości marki własne, które można nabyć w niskich cenach. "Choć przez lata koncept dyskontu ewaluował, a marka znacznie się rozwinęła, to właśnie te cechy do dziś pozostają jej znakiem rozpoznawczym" – informuje detalista.

Obecnie w portfolio ALDI w Polsce znaczącą część asortymentu stanowią marki własne, które oferują nie tylko produkty spożywcze, ale również przemysłowe, jak np. odzież, dodatki do domu, kosmetyki, narzędzia.

Marki własne odgrywają kluczową rolę w naszej strategii, w której stawiamy na połączenie wysokiej jakości produktów z przystępną ceną. Badania rynkowe wskazują, że konsumenci coraz częściej sięgają po tego typu asortyment, nie tylko w zakresie produktów food, ale również non-food. W tym roku planujemy dalszy rozwój marek własnych m.in. świeżych wędlin, mięsa, convenience, które odpowiadają na zmieniające się potrzeby rynku. Naszą strategiczną wartością, która stanowi istotny wyróżnik na rynku i priorytet na kolejne lata jest również świeżość i jakość produktów. Każdego roku przeprowadzamy średnio 1700 degustacji produktów świeżych z naszego asortymentu.

Wojciech Łubieński, prezes zarządu ALDI Polska

Znacząco rozwinęła się również sieć placówek dyskontera. W ciągu ostatnich pięciu lat ALDI Polska prawie potroiło liczbę posiadanych sklepów, wprowadziło też zupełnie nowe koncepty, jak ALDI Urban czy ALDI Compact.

Ostatnie lata były dla nas czasem intensywnego rozwoju, gdy w ciągu roku otwieraliśmy ok 60 nowych placówek. To tempo chcemy utrzymać również w tym roku, tak by do końca 2025 roku posiadać już ponad 400 sklepów na terenie całego kraju. Nasze zaangażowanie w rozwój i tworzenie spójnego konceptu marki, w którym stawiamy m.in. na prostotę zakupów, doceniają również sami klienci, czego potwierdzeniem może być pierwsze miejsce spośród 12 sieci handlowych w raporcie „Benchmark Customer Experience 2024 dla branży spożywczej”. Klienci docenili nas m.in. za przyjazność i pomocność personelu, organizację i układ sklepu, krótki czas oczekiwania przy kasie, dostępność parkingu oraz promocje i zniżki. Takie wyniki cieszą, tym bardziej że pochodzą od samych klientów i potwierdzają, że obrana przez nas droga rozwoju jest słuszna.

Wojciech Łubieński, prezes zarządu ALDI Polska

Nowe sklepy ALDI w 2025 roku

Kolejnymi lokalizacjami, w których ALDI planuje się pojawić w najbliższych miesiącach, są m.in.: Kraków, Rzeszów, Łódź, Poznań, Czechowice-Dziedzice, Warszawa. Jedną z kluczowych inwestycji na nadchodzące lata będzie również otwarcie trzeciego centrum dystrybucyjnego. Pierwsze z nich znajduje się w Chorzowie, kolejne zostało otwarte w 2022 roku w Lisim Ogonie koło Bydgoszczy, najnowsze będzie zlokalizowane na terenie województwa mazowieckiego.

Nowe Centrum Dystrybucji, które chcemy uruchomić, to kolejny krok milowy w rozwoju naszej sieci i konsekwencja stale rosnącej liczby sklepów. Im więcej pojawia się naszych placówek, tym większe znaczenie ma optymalizacja transportu i dostaw. Nowy magazyn pozwoli nam skuteczniej zarządzać łańcuchem dostaw, zapewniając przy tym wyższą jakość obsługi w sklepach.

Wojciech Łubieński, prezes zarządu ALDI Polska

Praca w ALDI

Rozwój sieci oznacza też stopniowy wzrost poziomu zatrudnienia. Kiedy marka ALDI wchodziła na polski rynek, liczba pracowników wynosiła ok. 300 osób. Obecnie ALDI Polska zatrudnia ponad 4800 pracowników i intensywnie prowadzi rekrutacje na różne stanowiska. Tylko w 2025 sieć planuje zatrudnić kilkaset nowych pracowników w obszarze sprzedaży i magazynów.

Otwarcie każdego nowego sklepu to efekt zaangażowania naprawdę wielu pracowników z różnych obszarów, poczynając od Działu Ekspansji, poprzez osoby odpowiedzialne za organizację sprzedaży, aż po marketing. Jestem dumny z pracy całego zespołu ALDI, dzięki której nasza sieć może się tak prężnie rozwijać, a wysoka jakość produktów i przyjazna obsługa w sklepie stanowią jeden z naszych wyróżników na rynku.

Wojciech Łubieński, prezes zarządu ALDI Polska

foto: Wojciech Łubieński, prezes zarządu ALDI Polska (mat. prasowe)