Dino zbliża się 30 mld przychodów. Dynamika like-for-like najniższa od dekady

Dino zbliża się 30 mld przychodów. Dynamika like-for-like najniższa od dekady

Dino kończy kolejny rok ze wzrostem przychodów i powiększoną bazą sklepów. W 2024 roku Grupa wypracowała 29,3 mld zł przychodów ze sprzedaży, co jest wynikiem wyższym o 14,1% względem 2023 roku – wynika ze wstępnych danych finansowych opublikowanych przez firmę. W okresie dwunastu miesięcy detalista otworzył 283 nowe placówki.

Sprzedaż Dino w 2024 roku

Rok 2024 był kolejnym z rzędu okresem, w którym Grupa Dino notowała wzrost przychodów. Wstępne dane firmy pokazują, że ten w porównaniu do 2023 roku wyniósł w ostatnim okresie 14,1%. Podczas 12 miesięcy 2024 roku Grupa Dino wypracowała 29,3 mld zł przychodów, wobec 25,7 mld zł rok wcześniej. 

 

 

Dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją dłużej niż rok (like-for-like) osiągnęła w 2024 roku poziom 5,3%, notując tym samym najniższą dynamikę od 2015 roku.

W tym czasie 39,8% przychodów pochodziło ze sprzedaży produktów świeżych, w szczególności owoców i warzyw, pieczywa oraz świeżego mięsa produkowanego przez zakład mięsny Agro-Rydzyna. Za 12,1% odpowiadały artykuły niespożywcze.

Największa część przychodów, bo 48,1%, pochodziła ze sprzedaży pozostałych produktów spożywczych – takich jak żywność dla dzieci, produkty śniadaniowe, dania gotowe, napoje, słodycze, przekąski, mrożonki, przetwory, tłuszcze, produkty zbożowe i sypkie, przyprawy oraz alkohol i papierosy.

Nowe sklepy Dino w 2024 roku

Od początku roku liczba sklepów Dino zwiększyła się o 283 placówki. W samym IV kwartale otwarto 116 nowych marketów. Na koniec 2024 roku w Polsce funkcjonowało 2 688 sklepów z czerwonym logiem Dino.

 

 

Nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój firmy wyniosły 1,6 mld zł, czemu towarzyszyło utworzenie 8 tys. nowych miejsc pracy. Łączne zatrudnienie w Grupie Dino wyniosło na koniec 2024 r. 49,9 tys. pracowników.


foto: mat. redakcji

Reklama