Właściciel marek Pepsi, Lay's, Lipton czy Mirinda chce zacząć sprzedawać swoje produkty do restauracji, hoteli i firm cateringowych online. W tym celu powstała dedykowana branży HoReCa aplikacja. Producent chce, aby do 2027 roku 80% klientów firmy realizowało zamówienia wyłącznie online.
Człowiek nie jest potrzebny?
Digitalizacja i automatyzacja zadań to kierunki przemian, które obserwujemy już od dłuższego czasu. Decyzja PepsiCo o położeniu nacisku na sprzedaż online jest kolejnym działaniem, które wpisuje się w ten trend rynkowy. Co więcej, wiele wskazuje na to, że klientom wcale nie przeszkadza brak fizycznego handlowca, u którego mogliby złożyć zamówienie.
Jak informuje producent, po kilku tygodniach działania w aplikacji PepHub zarejestrowało się 50% klientów PepsiCo, a 42% złożyło zamówienie. "Naszym celem jest, aby do 2027 roku każdy klient miał dostęp do platformy, a 80 proc. z nich realizowało zamówienia wyłącznie online" – informuje Magdalena Połowniak, Digital Transformation Program Manager, liderka projektu PepHub w Polsce.
PepsiCo idzie w digitalizację
Uruchomienie platformy wpisuje się w jeden ze strategicznych obszarów rozwoju PepsiCo, którym jest digitalizacja. Obejmuje ona cztery kluczowe kierunki: rezygnacja z transakcji gotówkowych, zminimalizowanie użycia papieru w codziennych działaniach organizacji, samodzielne zarządzanie zamówieniami przez klienta oraz automatyzacja i cyfrowe środowisko pracy dla klientów.
Za stworzeniem PepHub stoi globalny i lokalny zespół ekspertów. Platforma jest efektem współpracy ponad 100 osób. Poza możliwością zamówienia oraz dostępem do najnowszym informacji i zarządzania finansami, aplikacja oferuje także program motywacyjny. Użytkownicy zbierają punkty, które są przyznawane za każde zakupy, osiągnięcie celów sprzedażowych, wdrażanie standardów PepsiCo, czy udział w ankietach. Następnie punkty mogą zostać wymienione na nagrody.
PepHub to platforma cyfrowa, zaprojektowana z myślą o kompleksowej obsłudze klienta B2B. Jej struktura opiera się na czterech filarach: centrum zamówień, centrum serwisowe, centrum zarządzania finansami i centrum wymiany informacji. Obecnie projekt jest w fazie wdrożeniowej, która polega głównie na budowaniu bazy klientów i potrwa do marca 2025 roku.
foto: stockadobe(cristian)