Lidl składa deklarację. Do 2030 roku zwiększy o 20% udział produktów roślinnych

Lidl składa deklarację. Do 2030 roku zwiększy o 20% udział produktów roślinnych

Do 2030 r. Lidl zwiększy udział sprzedawanych artykułów pochodzenia roślinnego, takich jak roślinne źródła białka, produkty pełnoziarniste, owoce i warzywa, o 20 procent w porównaniu z 2023 r.

Międzynarodowy cel zwiększenia proporcji oferowanej żywności pochodzenia roślinnego o 20% do 2030 r. (w porównaniu do 2022 r.) jest częścią strategii CSR i koncepcji żywieniowej w Lidlu. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez zmiany w kategoriach produktów zawierających źródła białka, pełne ziarna oraz owoce i warzywa.

Począwszy od 2025 r., Lidl będzie corocznie raportować swoje postępy, udostępniając dane publicznie. W celu promocji świadomego i zdrowego odżywiania, firma działa według metodologii WWF i przyjmuje poniższe cele:

  • Źródła białka: Od 2022 r. Lidl oblicza stosunek źródeł białka pochodzenia roślinnego w porównaniu do źródeł białka zwierzęcego w swoim asortymencie. Lidl Polska dąży do zwiększenia udziału źródeł białka pochodzenia roślinnego w stosunku do źródeł zwierzęcych do 15 procent do 2030 r. Obejmuje to rośliny strączkowe, orzechy, nasiona i wegańskie alternatywy dla mięsa, jaj i ryb. W celu zapewnienia transparentności, począwszy od 2025 r., Lidl Polska będzie co roku raportował stosunek białek roślinnych do zwierzęcych.
  • Pełne ziarna: Błonnik jest niezbędny dla długiego i zdrowego życia.5 Do 2030 r. Lidl Polska zamierza zwiększyć udział pełnych ziaren w produktach zbożowych do 15%, w porównaniu z rokiem 2023. Do 2030 r. Lidl zaoferuje również co najmniej jedną opcję pełnoziarnistą we wszystkich odpowiednich grupach produktowych. 
  • Owoce i warzywa: Świeże owoce i warzywa są istotnym elementem strategii Świadome Odżywianie w Lidlu. Firma zobowiązuje się do dalszego zapewniania klientom szerokiego wyboru świeżych produktów każdego dnia.

W celu wyżywienia rosnącej populacji świata, w granicach możliwości naszej planety, a jednocześnie w sposób zdrowy, niezbędna jest transformacja globalnego systemu żywnościowego. Lidl od lat angażuje się w realizację tego celu - w oparciu o naukowe założenia Diety Planetarnej. Wspólnie z WWF chcemy zwiększyć nasz wpływ i oferować klientom stale rosnącą gamę produktów wysokiej jakości w niskich cenach, wyprodukowanych w sposób zrównoważony.

Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska

foto: mat. prasowe

Reklama