Zgodnie z wstępnymi wynikami, Grupa Żabka osiągnęła w 2024 roku wzrost skonsolidowanej sprzedaży do klienta końcowego o 20%, do 27 281 mln zł. Wpływ na zwiększenie wyników sprzedażowych miały przede wszystkim wzrost sprzedaży porównywalnej (LFL) o 8,3%, jak i ekspansja sieci sklepów, których Grupa otworzyła w 2024 roku 1 166.
W samym czwartym kwartale Grupa Żabka odnotowała sprzedaż do klienta końcowego na poziomie 6 889 mln zł (+ 18% względem czwartego kwartału 2023 r.) oraz przyspieszenie wzrostu sprzedaży porównywalnej (LFL) o 1,1 p.p. względem kwartału trzeciego do poziomu 7,1%. Rok 2024 Grupa Żabka zakończyła siecią 11 069 sklepów, w tym 60 zlokalizowanymi w Rumunii.
Dobry czwarty kwartał i cały 2024 rok
W 2024 r. sprzedaż do klienta końcowego zwiększyła się o 20%. Wzrost sprzedaży porównywalnej za cały rok 2024 osiągnął poziom 8,3%, nieznacznie powyżej środka przewidywanego przedziału (7,5-9,0%) i był napędzany zrównoważonym wzrostem wolumenów oraz wartości koszyka na przestrzeni 2024 roku.
W czwartym kwartale 2024 r. Grupa Żabka odnotowała wzrost sprzedaży do klienta końcowego o 18% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku, co było efektem połączenia wzrostu organicznego i rozbudowy sieci sklepów. Ostatni kwartał roku przyniósł dalszy wzrost sprzedaży porównywalnej sklepów Żabka Polska, który osiągnął 7.1% i był o 1,1 p.p. wyższy niż w trzecim kwartale 2024. Czynnikami wspierającymi wzrost były m. in. wdrożenie formatu Żabka Café 2.0 w 8 275 punktach (na koniec września 2024 r. było to: 6 918 punktów) oraz zróżnicowana oferta produktowa.
Liczba sklepów Żabka na koniec 2024 roku
W 2024 r. Grupa Żabka otworzyła 1 166 nowych sklepów, z czego 60 w Rumunii, tym samym powiększając swoją sieć do 11 069 punktów sprzedaży na 31 grudnia 2024 r. W czwartym kwartale Grupa otworzyła 169 nowych sklepów.
Co dalej? Grupa Żabka oczekuje, że skonsolidowana skorygowana marża EBITDA za czwarty kwartał 2024 r. osiągnie wielkość zbliżoną do odnotowanej w analogicznym okresie 2023 r. W związku z tym Grupa podtrzymuje oczekiwania komunikowane przy okazji IPO, zakładające poprawę marży na poziomie bliskim górnej granicy docelowego przedziału 12-13% w perspektywie średnioterminowej. Grupa spodziewa się także przyspieszenia wzrostu skonsolidowanej skorygowanej marży EBITDA w całym 2024 r. dzięki stabilizacji kosztów energii oraz rosnącym efektom skali.
foto: mat. redakcji