Lindt & Sprüngli zrekompensowało wysokie koszty kakao w cenach produktów

Lindt & Sprüngli zrekompensowało wysokie koszty kakao w cenach produktów

Grupa Lindt & Sprüngli zakończyła 2024 rok wzrostem organicznym na poziomie 7,8%. Sprzedaż Grupy we frankach szwajcarskich wzrosła o 5,1% do 5,47 mld CHF. Wzrost ten był wspierany przez średnio jednocyfrowe wzrosty cen, które miały zrównoważyć wyższe ceny kakao, oraz solidny rozwój wolumenu/mixu. Jak informuje producent, wszystkie regiony przyczyniły się do wzrostu sprzedaży.

Rekordowe ceny kakao w 2024 roku

Rok 2024 Grupa Lindt & Sprüngli określa jako czas pełen wyzwań, charakteryzujący się rekordowo wysokimi kosztami kakao, znacznymi podwyżkami cen i osłabieniem nastrojów konsumentów. "Rynek kakao był niestabilny w roku sprawozdawczym, a ceny kakao pozostały na historycznie wysokim poziomie do końca 2024 roku" – informuje producent.

W 2024 roku firma rekompensowała wysokie koszty kakao poprzez dostosowywanie cen swoich produktów. Grupa zapowiedziała, że podobnie będzie wyglądał 2025 rok. O jakim poziomie wzrostów mówimy? Producent poinformował, że w 2024 roku były to "średnio jednocyfrowe" podwyżki. Na dokładne dane finansowe Lindt & Sprüngli z 2024 roku musimy jednak poczekać. Producent opublikuje całoroczny raport w marcu br.

Sprzedaż Lindt & Sprüngli

Podczas 12 miesięcy 2024 roku sprzedaż Lindt & Sprüngli osiągnęła 5,47 mld franków szwajcarskich (ok. 58,3 mld euro) wobec 5,20 mld rok wcześniej. Wzrost w lokalnej walucie wyniósł 5,1%. W tym czasie producent zwiększył także sprzedaż w placówkach firmowych. Biorąc pod uwagę 560 sklepów własnych i 21 sklepów internetowych wyniósł on 16,7%.

Największy udział w sprzedaży szwajcarskiego Lindt & Sprüngli odnotował segment Europa. W tym regionie, po 9,5% wzroście, wyniosła ona 2,59 mld franków szwajcarskich. Jak informuje producent, wzrost na wielu europejskich rynkach był dwucyfrowy. Mowa m.in. o Wielkiej Brytanii, Europie Środkowo-Wschodniej, Francji i krajach Beneluksu.

Segment Ameryka Północna zwiększył sprzedaż do 2,15 mld CHF (w poprzednim roku: 2,11 mld CHF), co oznacza organiczny wzrost o 5,0%. Z kolei segment Reszta Świata osiągnęła organiczny wzrost sprzedaży o 10,0% do 0,72 mld CHF (w poprzednim roku: 0,68 mld CHF). 

Perspektywy

W roku obrotowym 2024 Lindt & Sprüngli spodziewa się marży zysku operacyjnego (EBIT) na poziomie co najmniej 16,0% (w poprzednim roku: 15,6%). W oparciu o niezbędne korekty cen, Lindt & Sprüngli zakłada zwiększenie wzrostu organicznego na poziomie 7-9% w 2025 roku i poprawę marży zysku operacyjnego o 20-40 punktów bazowych.

Na lata po 2025 roku Grupa nadal podtrzymuje swoje strategiczne średnio- i długoterminowe cele organicznego wzrostu sprzedaży na poziomie 6-8% przy poprawie marży zysku operacyjnego o 20-40 punktów bazowych rocznie.


foto: mat. prasowe

Reklama