Te sklepy wybierają mieszkańcy innych krajów. Wśród nich marki znane też w Polsce

Te sklepy wybierają mieszkańcy innych krajów. Wśród nich marki znane też w Polsce

Aplikacja do tworzenia list zakupów Listonic przy okazji końca 2024 roku podzieliła się sporą ilością danych na temat zakupów mieszkańców różnych krajów. Wśród poddanych analizie miejsc znalazły się zarówno bliższe destynacje jak Niemcy czy Francja, jak też te zlokalizowane nieco dalej, wśród których znalazły się między innymi Szwecja, Norwegia czy Stany Zjednoczone.

Eksperci z Listonic na podstawie danych starali się odpowiedzieć na pytanie o to, jaka sieć handlowa jest najpopularniejsza w poszczególnych krajach. Aby zbliżyć się do odpowiedzi przeanalizowali nazwy list zakupowych, na których pojawiały się konkretne sieci handlowe. Jakie wnioski wyciągnęli?

Nazwy list zakupowych

Zgodnie z danymi udostępnionymi przez firmę określanie docelowego sklepu w nazwie listy zakupowej nie należało do najczęstszych. We Włoszech na przykład łączny udział sieci handlowych w nazwach list zakupów wyniósł 3,43%, co było jednym z najniższych wyników. 

Okazało się, że większość użytkowników stawia na prostsze rozwiązania i wybiera swoim listom takie nazwy jak "zakupy" lub "nowa lista". Największy udział list zakupowych z nazwą konkretnej sieci handlowej zaobserwowano w Hiszpanii, gdzie wyniósł on 15,38%.

Dane dotyczące udziału nazw poszczególnych sieci handlowych wśród wszystkich nazw list zakupowych nie są z całą pewnością reprezentatywne i nie możemy na ich podstawie wysnuwać wniosków o realnej popularności konkretnych szyldów. Stanowią jednak ciekawostkę o tendencjach, które mogą mieć miejsce wśród konsumentów korzystających z list zakupowych za pośrednictwem aplikacji. Jak to wygląda w poszczególnych krajach?

Najpopularniejsze sklepy we Włoszech, Niemczech i Francji

Na jakie sieci handlowe wskazuje w swoim raporcie Listonic? Wśród nazw list zakupowych Włochów, na których pojawiały się sieci handlowe, najczęściej powtarzał się Lidl (1,63% udział we wszystkich listach zakupowych). Tuż za nim uplasowały się sieci Coop i Conad. 

Lidl okazał się być liderem także w Niemczech, a więc w kraju, z którego sieć się wywodzi. Nazwa ta pojawiła się na 3,04% wszystkich list zakupowych. Za Lidlem wśród marek uplasowały się Edeka i Kaufland (po 1,85%). 

We Francji nazwy jakichkolwiek marek detalicznych pojawiły się na 5,11% tytułów list zakupowych. Wśród nich dominowały dwie francuskie sieci sklepów – E.Leclerc (4,63%) oraz Carrefour (4,48%).

Te sklepy wybierają Hiszpanie. Brytyjczycy wybierają inne

Hiszpanie umieścili nazwy sieci handlowych na 15,38% listach zakupowych, co czyni ten kraj liderem pod względem udziału nazw konkretnych marek. Sieć sklepów Mercadona pojawiła się na 7,98% listach, wyprzedzając nie tylko słowo "zakupy" , ale także wszystkie analizowane sieci handlowe we Włoszech czy Francji. Czwarte miejsce (z udziałem 1,98%) przypadło Carrefourowi.

W Wielkiej Brytanii łącznie sieci handlowe pojawiały się w 5,49% nazw list zakupów. Wśród nich największy udział miały dwie sieci handlowe. Mowa o pochodzącej z Niemiec sieci sklepów Aldi (2,03%) oraz brytyjskiej sieci Tesco (1,97%).

Najpopularniejsze sklepy w Norwegii i Szwecji

Wśród list zakupowych Szwedów te zawierające nazwę konkretnej sieci stanowiły 5,46%. Wśród nich liderem okazała się szwedzka sieć ICA, która pojawiła się na 3,08% listach zakupowych. Drugie miejsce, z udziałem 2,06%, przypadło sieci Willys.

Pozostając wciąż w Skandynawii, eksperci spojrzeli także na listy zakupowe norweskich konsumentów. Łącznie sieci handlowe miały udział w niecałych trzech procentach nazw list zakupów. Za 1,21% odpowiadała sieć Kiwi.

Gdzie robią zakupy Amerykanie?

W Stanach Zjednocznych wszystkie analizowane sieci handlowe pojawiły się w niemal co 10. nazwie listy zakupów. Wśród pierwszej czwórki, na drugim miejscu uplasował się Walmart (4,65%). Czwarte miejsce przypadło natomiast sieci sklepów Cosco (1,92%). 

Źródło danych: Dane pochodzą z raportu Global Shopping Insights Report autorstwa Listonic.


foto: mat. redakcji

Reklama