Prawie 2 miliony klientów więcej niż kiedykolwiek wcześniej oraz ponad 1 miliard funtów obrotu – tak podsumował okres świąteczny 2024 roku brytyjski Lidl. Dane obejmują cztery tygodnie poprzedzające 24 grudnia. Dyskont określił ten okres jako rekordowy.
Brytyjski Lidl po raz pierwszy przekroczył tę granicę
Sprzedaż Lidla w Wielkiej Brytanii w okresie poprzedzającym Święta Bożego Narodzenia była wyższa o niemal 7% w porównaniu do analogicznego okresu 2023 roku. Po raz pierwszy w historii w okresie przedświątecznym brytyjski Lidl przekroczył granicę miliarda funtów obrotu.
W tym czasie sklepy sieci przywitały ponad 2 miliony klientów. Jak informuje detalista, liczba osób, które skorzystały z cotygodniowych rabatów wzrosła o 75%. Dane sieci pokazują też, że wielu Brytyjczyków zostawiło świąteczne zakupy na ostatnią chwilę. Najbardziej pracowitym dniem w Lidlu okazał się bowiem 23 grudnia – sklepy przywitały wtedy największą liczbę klientów.
Brytyjczycy szukali lokalnych produktów
Jako jeden z czynników, który przyczynił się do rekordowych obrotów i odwiedzalności Lidl wymienia lokalne źródła. W tym sezonie sieć zwiększyła swoją brytyjską bazę dostaw o 20%. "Sprzedano ponad 16 milionów brytyjskich świń w kocach. (...) Brytyjskie indyki ponownie okazały się podstawą świątecznych dań, sprzedając się co sekundę" – wymienia sieć.
"W tym roku byliśmy zachwyceni, że mogliśmy powitać więcej klientów niż kiedykolwiek wcześniej. To silne odzwierciedlenie zaufania, jakim darzą nas nasi klienci, oraz oddania naszych współpracowników i dostawców, którzy tak ciężko pracują, aby zapewnić wyjątkowe Boże Narodzenie społecznościom, którym służymy" – skomentował Ryan McDonnell, CEO w Lidl GB.
foto: mat. prasowe