Od 2005 roku Henkel we współpracy z Fundacją „Polki Mogą Wszystko”, realizując program stypendialny „Wiem, że warto się uczyć”, przekazał dla młodych, utalentowanych osób stypendia o łącznej wartości ponad 770 tys. zł, z których skorzystały 464 osoby.
Fundacja wraz z firmą Henkel wspiera uczniów z trudnych środowisk w ich rozwoju edukacyjnym. W tym roku, w ramach 16. edycji programu przyznanych zostało 28 stypendiów.
„Wiem, że warto się uczyć”
Wyrównania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży z placówek opiekuńczych, takich jak domy dziecka, rodzinne domy dziecka i rodziny zastępcze – to główny cel stworzonego program. Każde dziecko objęte pomocą może liczyć na roczne wsparcie w wysokości 2400 zł. Pieniądze mogą być wykorzystane na różnorodne cele. Najczęściej środki przeznaczane są na dofinansowanie zakupu niezbędnych przyborów edukacyjnych i książek, a także sfinansowanie kosztów uczestnictwa w różnych kursach. Wsparcie ma pomóc nie tylko w edukacji, ale też rozwijaniu pasji.
Cele Henkel: edukacja i rozwój talentów
Oprócz programu stypendialnego „Wiem, że warto się uczyć” firma Henkel realizuje także inne projekty. Świat Młodych Badaczy to jeden z programów mający na celu wparcie najmłodszych. Skierowany do uczniów szkół podstawowych. Dzieci mogą uczyć się i rozwijać pasje dzięki interaktywnym warsztatom, które w inspirujący sposób zachęcają dzieci do badań naukowych i przedmiotów ścisłych. Kolejnym projektem na rzecz edukacji, który sumiennie realizuje Henkel jest program Ambasadorzy Zrównoważonego Rozwoju. Jest to wolontariat pracowniczy – przeszkolona i certyfikowana załoga Henkla prowadzi spotkania i zajęcia z dziećmi. Tematami są głównie zrównoważony rozwój i odpowiedzialna konsumpcja.
***
O firmie Henkel
Dzięki wiodącym markom, innowacjom i technologiom spółka zajmuje czołowe pozycje rynkowe zarówno w sektorze przemysłowym, jak i dóbr konsumpcyjnych. Henkel Adhesive Technologies jest światowym liderem rynku klejów, uszczelniaczy i powłok funkcjonalnych. Dział Consumer Brands zajmuje wiodącą pozycję na wielu rynkach świata, zwłaszcza w obszarze produktów do pielęgnacji włosów oraz środków piorących i czystości. Trzy najsilniejsze marki to Loctite, Persil i Schwarzkopf. W 2023 roku Henkel odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie prawie 22 mld euro i skorygowany zysk operacyjny w wysokości około 2,6 mld euro. Akcje uprzywilejowane spółki wchodzą w skład niemieckiego indeksu giełdowego DAX. Firma posiada jasną strategię zrównoważonego rozwoju z konkretnymi celami, a idea ta ma w Henklu długą tradycję. Firma założona w 1876 zatrudnia dziś około 50 tysięcy pracowników na całym świecie, tworzących zaangażowany i zróżnicowany zespół o silnej kulturze korporacyjnej, wspólnym systemie wartości i motcie: „Pioneers at heart for the good of generations”. Więcej informacji na www.henkel.com oraz www.henkel.pl.
fot. mat. prasowe