Unilever rezygnuje z kolejnego brandu. Gigant skupia się na "Power Brands"

Unilever rezygnuje z kolejnego brandu. Gigant skupia się na "Power Brands"

Unilever przymierza się do sprzedaży następnej marki ze swojego portfolio. To kolejny ruch, który gigant FMCG wykonuje w ramach swojej strategii. Ta zakłada koncentrację na 30 "Power Brands", czyli "mega markach", które odpowiadają za 75% obrotów firmy. 

Unilever konsekwentnie realizuje plan

W 2023 roku informując o strategii firmy prezes Hein Schumacher przyznał, że wyniki Unilevera w ostatnich latach nie dorównywały jego potencjałowi. "Jakość naszego wzrostu, produktywności i zwrotów nie spełniły oczekiwań" – mówił prezes. Receptą na niewykorzystany potencjał miała być koncentracja na "Power Brands", na których skupią się inwestycje firmy. Właśnie obserwujemy tego efekty.

Po wydzieleniu segmentu lodów i nieoficjalnych planach jego sprzedaży, a także wystawieniu na sprzedaż wybranych marek kosmetycznych i higieny osobistej w 2023 roku, Unilever przygotowuje się do kolejnej transakcji. Tym razem chodzić ma o markę The Vegetarian Butcher, o czym donosi portal RetailDetail.

W momencie przejmowania The Vegetarian Butcher przez Unilever produkty marki były sprzedawane w ponad 4 tys. punktów w 17 krajach.

Działalność, która skupia się na produkcji substytutów mięsa należała do Unilevera od 2018 roku. Jak informuje Sky News, firma ma obecnie współpracować z Piper Sandler nad planej pozbycia się tego biznesu.


foto: mat. prasowe

Reklama