Właściciel Pijalni Wódki i Piwa kończy III kwartał z 3,4 mln zysku netto

Właściciel Pijalni Wódki i Piwa kończy III kwartał z 3,4 mln zysku netto

Mex Polska, który w swoim portfelu posiada lokale The Mexican, Pijalnia Wódki i Piwa czy Spoko Taco, osiągnął na koniec III kwartału 2024 roku 80 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 8,5% ok do roku. Jest to wynik zgodny z oczekiwaniami spółki.

Sprzedaż Mex Polska w III kwartale 2024 roku

Zysk operacyjny EBIT Mex Polska na koniec września wyniósł 5,3 mln zł, a EBITDA przekroczyła 13 mln zł. Zysk netto liczył 3,4 mln zł. Jak wyjaśnia spółka, "na jego wysokość wpływ miało zastosowanie standardu MSSF16, który wpłynął na strukturę kosztów oraz aktywa i zobowiązania z umów najmu". Bez uwzględnienia tego czynnika wynik netto osiągnąłby stabilny poziom 4,1 mln zł vs 4,3 mln zł z analogicznego okresu roku ubiegłego.

Jak już kilkakrotnie podkreślałem, MSSF16 ma szczególne znaczenie w naszej branży, gdyż najem lokali stanowi kluczowy element działalności gastronomicznej. Gdybyśmy pominęli ten czynnik, raportowany okres zakończyłby się jedynie nieznacznym spadkiem wyniku netto, który jest efektem konsekwentnej rozbudowy naszego portfolio. Otwarcie nowych lokali w naturalny sposób wiąże się z początkowym obciążeniem finansowym, zanim dany lokal osiągnie oczekiwaną rentowność. Niemniej jednak nie zamierzamy zwalniać tempa i będziemy kontynuować nasze plany, mając na celu dalszy wzrost przychodów oraz umocnienie pozycji lidera na rynku.

Dariusz Kowalik, członek zarządu i dyrektor finansowy Mex Polska SA

Obecnie Grupa zarządza 52 dochodowymi lokalami usytuowanymi w największych miastach i najpopularniejszych aglomeracjach turystycznych w kraju. Na tym oczywiście nie koniec. Dariusz Kowalik zapowiedział otwarcie kolejnych lokali. "Środki na kolejne otwarcia lokali mamy zapewnione" – zaznaczył.

W tym kierunku będzie rozwijała się spółka

Strategiczne założenia grupy kapitałowej obejmują rozwój działalności Mex Polska w dużych miastach oraz popularnych miejscowościach turystycznych, umacnianie obecnych marek oraz otwieranie nowych, wysokomarżowych lokali, z planowanym tempem sześciu nowych obiektów rocznie.

Ponadto spółka dąży do utrzymania rentowności lokali własnych, a także do dalszego rozwoju franczyz dla marek o stabilnych fundamentach. Jednym z kluczowych celów spółki jest również stałe utrzymywanie transparentności wobec interesariuszy i akcjonariuszy.

Wartość rynku gastronomicznego na świecie osiągnęła poziom 4,1 bln USD, co jest najwyższym poziomem w historii tej branży. 


foto: mat. prasowe

Reklama