Mex Polska, który w swoim portfelu posiada lokale The Mexican, Pijalnia Wódki i Piwa czy Spoko Taco, osiągnął na koniec III kwartału 2024 roku 80 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 8,5% ok do roku. Jest to wynik zgodny z oczekiwaniami spółki.
Sprzedaż Mex Polska w III kwartale 2024 roku
Zysk operacyjny EBIT Mex Polska na koniec września wyniósł 5,3 mln zł, a EBITDA przekroczyła 13 mln zł. Zysk netto liczył 3,4 mln zł. Jak wyjaśnia spółka, "na jego wysokość wpływ miało zastosowanie standardu MSSF16, który wpłynął na strukturę kosztów oraz aktywa i zobowiązania z umów najmu". Bez uwzględnienia tego czynnika wynik netto osiągnąłby stabilny poziom 4,1 mln zł vs 4,3 mln zł z analogicznego okresu roku ubiegłego.
Obecnie Grupa zarządza 52 dochodowymi lokalami usytuowanymi w największych miastach i najpopularniejszych aglomeracjach turystycznych w kraju. Na tym oczywiście nie koniec. Dariusz Kowalik zapowiedział otwarcie kolejnych lokali. "Środki na kolejne otwarcia lokali mamy zapewnione" – zaznaczył.
W tym kierunku będzie rozwijała się spółka
Strategiczne założenia grupy kapitałowej obejmują rozwój działalności Mex Polska w dużych miastach oraz popularnych miejscowościach turystycznych, umacnianie obecnych marek oraz otwieranie nowych, wysokomarżowych lokali, z planowanym tempem sześciu nowych obiektów rocznie.
Ponadto spółka dąży do utrzymania rentowności lokali własnych, a także do dalszego rozwoju franczyz dla marek o stabilnych fundamentach. Jednym z kluczowych celów spółki jest również stałe utrzymywanie transparentności wobec interesariuszy i akcjonariuszy.
Wartość rynku gastronomicznego na świecie osiągnęła poziom 4,1 bln USD, co jest najwyższym poziomem w historii tej branży.
foto: mat. prasowe