Szósta edycja Tygodnia Kuchni Polskiej dobiegła końca

Szósta edycja Tygodnia Kuchni Polskiej dobiegła końca
tydzień kuchni polskiej 2024 tydzień kuchni polskiej 2024 tydzień kuchni polskiej 2024 Szósta edycja Tygodnia Kuchni Polskiej dobiegła końca

Do niedzieli 24 listopada trwał Tydzień Kuchni Polskiej, festiwal organizowany przez sieć hurtowni MAKRO Polska w ramach programu odpowiedzialności społecznej Polskie Skarby Kulinarne. W akcji wzięło udział blisko 400 restauracji z całego kraju.

Tydzień Kuchni Polskiej 2024

Tydzień Kuchni Polskiej to wydarzenie organizowane w celu podnoszenia świadomości na temat rodzimych potraw oraz wspierania lokalnych restauracji. W akcji, trwającej od 4 do 24 listopada, wzięło udział blisko 400 lokali ze 194 miast. Festiwal odbywał się także w mniejszych miejscowościach, tak jak na przykład w Żórawinie na Dolnym Śląsku czy w Złocieńcu w Zachodniopomorskiem.  

W ramach wydarzenia restauracje przygotowały dwie wersje trzydaniowego menu w cenie 69 lub 99 zł. W karcie pojawiły się zarówno znane potrawy ogólnopolskie, takie jak rosół czy żurek, a także regionalne, jak między innymi: szpajza cytrynowa bądź moskole.

Hasłem tegorocznej edycji festiwalu było "Spróbuj. A nóż, widelec zasmakujesz!", a motywem przewodnim symbole regionalne, takie jak warszawska Syrenka, poznańskie Koziołki czy trójmiejski Neptun. W żartobliwy sposób lokalni bohaterowie zapraszali gości do odwiedzenia restauracji.

Akcji towarzyszyła szeroka kampania

W ramach promocji Tygodnia Kuchni Polskiej odbyła się szeroka kampania informacyjna. Jej celem było dotarcie do jak największego grona odbiorców. Obejmowała ona między innymi nośniki reklamy zewnętrznej, Internet oraz social media. Kampanię wspierali influencerzy, blogerzy i patroni medialni. Spot akcji pojawił się także w wybranych kinach.

W tym roku postawiliśmy na kuchnię polską w nowoczesnej odsłonie. Zachęcaliśmy restauracje do tworzenia dań z typowych dla naszego kraju i swoich regionów składników. W ten sposób promowały bogactwo smaków rodzimej kuchni. Kolejną zmianą w tegorocznym festiwalu była kolorystyka kampanii, która spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem, a jej główną osią narracji było ożywienie pomników i lokalnych symboli. Naszym celem było dotarcie do nowych grup odbiorców i pokazanie, że tradycyjna kuchnia, choć wszystkim nam znana, nie musi być nudna i przewidywalna.

Katarzyna Wąsowicz, starszy kierownik działu trade marketingu w MAKRO Polska

Więcej informacji na temat Tygodnia Kuchni Polskiej dostępnych jest na stronie: https://tydzienkuchnipolskiej.pl.

Patronami medialnymi festiwalu byli: Przegląd Gastronomiczny, KukBuk, Poradnik Restauratora, Raport Restauratora, Restauracja, Papaja, HorecaTrends, Portal Spożywczy, Gastrowiedza, Szef Kuchni, FoodService oraz Nasze Miasto.


foto: mat. partnera

Reklama