Michał Seńczuk, Studenac: Rynek chorwacki znacznie różni się od polskiego

Michał Seńczuk, Studenac: Rynek chorwacki znacznie różni się od polskiego

20 listopada 2024 roku podczas konferencji prasowej, w której uczestniczyła redakcja portalu wiadomoscispozywcze.pl, grupa Studenac zaprezentowała szczegóły emisji akcji. Michał Seńczuk, prezes zarządu Studenac, zwrócił podczas swojego wystąpienia uwagę na znaczne różnice pomiędzy rynkiem handlowym w Polsce oraz w Chorwacji.

Michał Seńczuk przyznał, że Chorwacja jest atrakcyjnym rynkiem. "W porównaniu z krajami UE i szeroko pojętym regionem CEE zdecydowanie się wyróżnia. Prospekt na przyszłość dla tego kraju jest bardzo atrakcyjny". CEO dodał przy tym, że rynek chorwacki znacznie różni się od polskiego.

Polski rynek jest znacznie zdominowany przez dyskonty – zgodnie z danymi, na które powołał się Seńczuk te posiadają obecnie około 33% udziałów w rynku (5 390 sklepów). Placówek dyskontowych w Polsce jest 41 razy więcej niż w Chorwacji – zauważył. W Chorwacji dyskonty posiadają 15% udziałów w rynku (132 sklepy).

foto: mat. prasowe

Reklama