Eurocash mierzy się ze spadkami. "Polacy pozostają ostrożni w kwestii konsumpcji"

Eurocash mierzy się ze spadkami. "Polacy pozostają ostrożni w kwestii konsumpcji"

Grupa Eurocash zanotowała spadek przychodów rok do roku. W trzecim kwartale 2024 roku te wyniosły niemal 8,5 mld zł wobec 8,6 mld zł rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 244 mln zł, wobec 305 mln zł w trzecim kwartale 2023 roku. Osiągnięta w tym czasie marża EBITDA 2,9% była o 0,7 p.p. niższa od marży z trzeciego kwartału 2023 r. W konsekwencji Grupa zarobiła 15 mln zł zysku netto, w porównaniu do 43 mln zł w analogicznym okresie rok wcześniej.

"Zakładaliśmy, że rok 2024 nie będzie dla Grupy Eurocash łatwy, ze względu na prowadzoną restrukturyzację i optymalizację procesów. Niestety poziom trudności podniosła słaba koniunktura gospodarcza, co jest widoczne zarówno we wskaźnikach makroekonomicznych, jak i naszych wynikach" – skomentowal wyniki Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.

Wyniki finansowe Grupy Eurocash za III kw. 2024

W trzecim kwartale 2024 roku sprzedaż Grupy Eurocash spadła w segmencie hurtowym o 0,9% w porównaniu do 3 kw. 2023 r., detalicznym – o 3%, natomiast segment Projektów, czyli supermarket online Frisco i sieć specjalistycznych marketów Duży Ben – przyniósł ponad 13% wzrostu. 

Prezentując wyniki Grupa Eurocash zaznaczyła, że "Polacy pozostają ostrożni w kwestii konsumpcji". Świadczyć ma o tym dynamika sprzedaży rynku żywności, która spada i wyniosła w 3 kw. 2024 r. jedynie 4,1%. "Wynika to ze zmienności warunków ekonomicznych i inflacyjnych" – wyjaśnia Eurocash.

Zysk netto grpy za 3 kw. 2024 r. spadł do poziomu 14,8 mln zł w porównaniu do 43,3 mln w 3 kw. 2023 r. – jednak skala spadków była mniejsza niż w poprzednich kwartałach 2024 r.

Grupa inwestowała m.in. w remodeling sklepów Delikatesy Centrum (obecnie działa już 60 sklepów w modelu), budowaniu lojalności klientów w ramach nowego magazynu Frisco w Warszawie, a także poprawie rentowności i sprzedaży na sklepach w sieci Duży Ben. Choć w najbliższych kwartałach Grupa zamierza kontynuować inwestycje, to jednocześnie wyższy priorytet nada poprawie marżowości.


foto: mat. prasowe

Reklama